سید حسن نصرالله: آمریکایی ها به دنبال رابطه با ما بودند ولی ما نپذیرفتیم

دبیرکل حزب الله لبنان در شب عاشورا درباره مقاومت و تحولات لبنان به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در شب عاشورا اعلام کرد: با پیشنهاد‌های بزرگی که آمریکا داده بود مخالفت کردیم، یکی از این پیشنهاد‌ها تغییر نظام سیاسی لبنان به نظام حزبی بود.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین گفت: دشمنان ما در بخش‌های نظامی، سیاسی و امنیتی در برابر ما شکست خوردند، ما همچنان به رویارویی با آنان ادامه خواهیم داد.

هزینه هنگفت سفارتخانه‌های خارجی برای تبلیغ علیه حزب الله

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: سفارتخانه‌های کشور‌های شورای همکاری و دیگر کشور‌ها بیگانه ده‌ها میلیون دلار برای تبلیغ علیه حزب الله پرداخت کرده اند.

سید حسن نصرالله افزود: بخش زیادی از مقالاتی که علیه مقاومت نوشته می‌شود در برابر پول است.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: کسانی که از مقاومت بدگویی می‌کنند در میان خودمان زندگی می‌کنند، اما کسی آزاری به آنان نمی‌رساند، ما نیز از هوادارنمان خواسته ایم مزاحمتی برایشان ایجاد نکنند. تبلیغات منفی که این روز‌ها علیه مقاومت وجود دارد بی سابقه است. ما با اتاق مدیریت اخبار علیه مقاومت مواجهیم.

تبلیغات علیه مقاومت برای آن است که ما از یاری مستضعفان دست بکشیم

سید حسن نصرالله ضمن انتقاد از جو مسموم تبلیغاتی علیه مقاومت در لبنان گفت: یکی از راه‌های مقابله با این نوع تبلیغات، تحریم تریبون‌ها و پایگاه‌های خبری گمراه کننده است. خواسته ام این است که در انتخاب اخبار دقت و تامل شود. در آینده روش‌های دیگری از تزویر و دروغ را شاهد خواهیم بود.

او هدف از جو مسموم تبلیغاتی را تقویت فشار‌های روانی علیه مقاومت و هواداران مقاومت دانست و گفت: این نوع تبلیغات برای آن است که ما از یاری مستضعفان دست بکشیم. ما افتخار می کنیم که شاگرد مکتب امام حسین و یاران ایشان هستیم. به وحشت‌انداختن، کشتار، ترور و ویرانی منازل، مقاومت را به وحشت نخواهند انداخت.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: آن زمانی که تعداد ما کم بود از شرایط ناامید نبودیم. هم اینک که قدرتمند هستیم و شمارمان زیاد است هیچ دلیلی برای ناامیدی و وحشت وجود ندارد. ما از هیچ گونه جنگ رسانه ای و وحشت آفرینی از سوی دشمنان نمی هراسیم.

دبیرکل حزب الله: آمریکا تلاش زیادی برای ارتباط با ما داشت

سید حسن نصرالله گفت: آمریکایی ها خیلی تلاش کردند کانال، ارتباط و دوستان مشترکی با ما داشته باشند، البته همه اینها برای امنیت، عادی سازی روابط با اسرائیل و رضایت و خشنودی تل آویو بود، یعنی همان انتظاری که از نظام هایی که در فکر حفظ تاج و تختشان هستند از ما دارند. به همین دلیل به ما پیشنهاد پول، قدرت، دولت و حتی توسعه نظام سیاسی  لبنان به سود حزب الله را دادند اما ما نپذیرفتیم.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد مالی هنگفت یعنی میلیاردها دلار پیشنهاد دادند، پیشنهاد فراموش کردن گذشته و خروج ناممان از فهرست گروه های تروریستی را دادند اما باید در قبال آن از حقیقت دست می کشیدیم و ما چنین نکردیم و نخواهیم کرد. اگر نبرد میان حق و باطل باشد، ما بی طرف نیستیم، میان حق و باطل بی طرفی معنا ندارد، در چنین شرایطی واجب عقلی، انسانی، دینی، الهی، شرعی و اخلاقی این است که جانب حق را بگیری، با باطل روبرو شوی و آن را طرد و با آن مبارزه کنی. اما اگر نبرد میان باطل و باطل باشد می توانی بی طرف باشی، در نبرد باطل با باطل ما مسئولیتی نداریم اما در نبرد حق و باطل بی طرفی معنی ندارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر بوجاری
۱۵:۳۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
سرت سلامت سید مقاومت نابود کننده اسرائیل خودتی ذلیل و خوار شوند هر کس که دشمن مقاومت هست
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۰:۰۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
درود بر سید نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۰:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام سید عزیز ،

ایام محرم و عزاداری امام حسین ( ع ) تسلیت باد ،
عزاداری تو و حزب الله در آن شرایط سخت و مهم قبول باشد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
همه سرمایه گذاریها در عراق و سوریه و لبنان و یمن و ..... از بین رفتند،
از شام بزرگ الکاظمی با اردن و مصر ‌تا سخنان جدید رئیس پارلمان عراق بر ضد شیعیان کشورش و....
آرزوی رسیدن به سواحل مدیترانه با مخارجی میلیاردی توهمی بیش نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
اصول اوليه و بديهي و لازم و ابتدايي و روشن هر مذاكره اينه كه اول هر دو طرف حسن نيتسونو ثابت كنن بعد كذاكرات رو شروع كنن نه اينكه با طلبكاري با هم روبرو بشن والا مذاكرات شكست ميخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
همانا حزب الله پیروز است
Iran (Islamic Republic of)
سیدامین
۰۳:۴۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
درود بر سیدحسن نصرا...
Germany
Amir
۰۲:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
خدا به آبروی جدت امام حسین مظلوم تک تک دشمنان حزب الله. را خوار و ذلیل و نیست و نابود کنه و در آخر بساط کثیف اسرائیل را به حقیقت باب الحوائجین قمربنی هاشم ع و جناب علی اصغر ع و امام موسی ابن جعفر ع جمع کند آمین.
آخرین اخبار