تکمیل سدهای استان کردستان نیازمند تزریق اعتبارات

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت:برای ادامه اجرا و تکمیل سدهای استان کردستان، سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامران خرم مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه وزارت نیرو در سال‌های اخیر در کردستان انجام شده‌ است، گفت: برای ادامه اجرا و تکمیل سدهای استان، سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

او افزود:در مجموع برای ساخت سدهای استان، ۱۱ هزار و ۴۹ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون هفت هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و هزینه شده است.

 خرم زمان آغاز ساخت سد گاران مریوان را سال ۸۱ اعلام کرد و افزود: مراحل ساخت این سد (غیر از شبکه پایاب) تمام شده و یک هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال اعتبار برای احداث آن تخصیص یافته که بطور کامل هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: برای احداث سد سیازاخ دیواندره نیز یک هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال تخصیص یافته و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد ضمن اینکه کل اعتبار برآورد شده برای تکمیل این پروژه ۲ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال است.

خرم به آغاز احداث سد چراغ‌ویس سقز در سال ۸۲ و به تخصیص و هزینه‌کرد یک هزار و ۹۵۹ میلیارد ریالی برای ساخت آن تاکنون اشاره کرد و گفت: برای ادامه اجرای این سد در سال‌های بعد ۷۵۰ میلیارد ریال نیاز است و با اعتبار برآورد شده ۲ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریالی تکمیل می‌شود.

او تاکید کرد: اعتبار در نظر گرفته برای ساخت و تکمیل سد زیویه کامیاران هم ۵۷۸ میلیارد ریال است که تاکنون ۴۸۸ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و هزینه شده و برای سال‌های بعد نیز ۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه برای احداث سد امیرآباد- رمشت کامیاران ۲ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: از ابتدای اجرای این پروژه تاکنون یک هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال هزینه شده و برای ادامه آن در سال‌های بعد ۹۴۰ میلیارد ریال باید تخصیص یابد.

خرم رقم هزینه شده برای اجرای سد عباس‌آباد بانه را یک هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: کل اعتبار برآورد شده برای این طرح یک هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال بوده بر همین اساس، برای تکمیل آن ۱۶۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.