اجرای پویش نذر خون در استان مرکزی

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: نذر اهدای خون در استان مرکزی از ابتدای محرم شروع و تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد.

اجرای پویش نذر خون در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فاطمه سادات مهدویانی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به پویش نذر خون در استان گفت: با توجه به اینکه هرساله پویش نذر اهدای خون توسط سازمان انتقال خون کشور و به تبع آن در استان مرکزی راه اندازی می‌شود امسال هم میزبان اهداکنندگان عزیزی هستیم که علاوه بر انگیزه‌های انسان دوستانه انگیزه‌های معنوی و مذهبی هم دارند.

او افزود: خوشبختانه با توجه به فرهنگ غنی که در بین مردم ایران و خصوصا استان مرکزی وجود دارد هرساله نذر اهدای خون در محرم با استقبال بسیار خوبی روبه رو می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: نذر اهدای خون در استان مرکزی از ابتدای محرم شروع و تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد و مردم در طی این مدت می‌توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون نذر خود را اهدا کنند.

او با اشاره به آدرس مراکز اهدای خون در استان مرکزی بیان کرد: در شهر اراک واقع در خیابان شهید شیرودی و خیابان شهید رجایی در شهرستان ساوه مرکز اهدای خون در مرکز شهر ساوه و سایر شهرستان‌های خمین، دلیجان و محلات مرکز اهدای خون ثابت داریم که پذیرای هم استانی‌های عزیز هستند.

مهدویانی با بیان اینکه روند انتقال خون شرایط سختی ندارد، گفت: افراد در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال با در دست داشتن کارت ملی و خوردن یک صبحانه مختصر می‌توانند اقدام خدا پسندانه اهدای خون را انجام دهند و بعد از اهدای خون باید به مصرف مایعات نیز بپردازند و فعالیت سنگین نیز در آن روز نداشته باشند.

او با تأکید بر اینکه کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود، افزود: امکان دارد مردم عزیز به واسطه شیوع بیماری کرونا نگرانی‌هایی داشته باشند که این قول را به همه مردم می‌دهیم کلیه مراکز اهدای خون در ضد عفونی کامل و روند انتقال خون با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و این مرکز هیچ گونه پذیرشی برای افراد کرونایی ندارد و مردم اطمینان خاطر داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی گسترده در طی این یک ماه اخیر برای پیوستن به اهدای خون هم اکنون نگرانی خاصی در خصوص ذخایر خونی وجود ندارد، اما خوب است که مردم استان بیشتر به این اقدام خدا پسندانه توجه داشته باشند و یک حضور همیشگی در این کار خیر داشته باشند چراکه برخی از فرآورده‌های خونی طول عمر زیادی ندارند و لذا این نیاز به طور مستمر وجود دارد.

او با بیان اینکه نیاز به همه گروه‌های خونی در مراکز اهدای خون وجود دارد، گفت: در این مقطع زمانی با توجه به اینکه در ایام اسفند ماه عمل‌های بیمارستانی متوقف شده بود این عمل‌ها بعد از اریبهشت ماه سرعت بیشتری به خود گرفته و در این مقطع زمانی نیاز به اهدای خون بیشتر احساس می‌شود و از سال گذشته نیز بیشتر شده است.

مهدویانی خاطر نشان کرد: همچنین بیماران کرونایی که بهبود پیدا کرده اند می‌توانند به شکرانه سلامت خود برای اهدای پلاسمای خون نیز حضور داشته باشند چراکه خون این عزیزان دارای موادی است که برای بیماران کرونایی بستری شده بسیار مفید است و می‌توانند در این اقدام بسیار خیر نیز مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.