بسته عکس عاشورای حسینی در البرز

گزارش تصویری برگزاری مراسم عاشورای حسینی در استان البرز را در این خبر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مراسم عاشورای حسینی در دهم محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان های البرز برگزار شد. عاشورا، روزی است که در آن سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) امام سوم شیعیان به همراه یاران باوفایشان در جنگی نابرابر به شهادت رسیدند.

پس از روى کار آمدن یزید، امام که او را نالایق می دانست تن به ذلت بیعت و سازش با او ندادند و براى افشاى او به فرمان خدا از مدینه به مکه و سپس به طرف کوفه و کربلا حرکت کردند. در روز دهم محرم حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایشان لب تشنه با رشادتی شگفت تا آخرین نفر جنگیدند و به شهادت رسیدند. بازماندگان این قافله نور، به اسارت نیروهای ظلمت درآمده و به کوفه برده شدند. هفتاد و دو تن یاران شهید ایشان، بزرگترین حماسه بشری را آفریدند و یاد خویش را در دل تاریخ و وجدان بشرهای فضیلت خواه، ابدی ساختند.

همه‌ساله با آغاز ماه محرم عاشقان و دلدادگان اهل بیت به عزاداری و سوگواری این ماتم عظیم می‌پردازند. مراسم عزاداری در بیشتر مناطق تا روزهای ۱۱ و ۱۲ محرم و در بعضی مناطق تا پایان ماه صفر ادامه می‌یابد که اوج این عزاداری‌ها در روز عاشوراست.

عاشورای حسینی در نظرآباد

عاشورای حسینی در نظرآباد

عاشورای حسینی در طالقان

عاشورای حسینی در طالقان

عاشورای حسینی در ساوجبلاغ

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.