همه ادیان الهی مدیون قیام امام حسین (ع) هستند

امام جمعه بوشهر گفت: در دوران یزید نه تنها اسلام که ادیان الهی نیز رو به زوال بود و قیام امام حسین (ع) باعث احیاء آن‌ها شد بنابراین همه ادیان الهی مدیون ایشان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در برنامه زنده سمت صبح از شبکه استانی بوشهر به مناسبت روز عاشورای حسینی بیان کرد: شخصیت حضرت امام حسین (ع) چنان والاست که پیامبر (ص) می‌فرماید هر کس می‌خواهد محبوب‌ترین شخصیت عالم را در زمین و آسمان ببیند به امام حسین بنگرد.

او با اشاره به حدیث «حسین منی و انا من حسین» افزود: پیامبر (ص) در این حدیث فرمود که حسین از نسل من است، اما اگر حسین نباشد من نیستم یعنی نام ونشان من از حسین است و اگر حسین نبود نام و نشانی از من نبود.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: هدف مهم یزید محو نام پیامبر (ص) بود. در زمان او، با تداوم جریان تحریف و انحراف علاوه بر اسلام، دیگر ادیان الهی نیز در حال از بین رفتن بودند، که امام حسین (ع) با قیام خود در برابر او ایستاد، و بنابراین جهان ادیان الهی مدیون امام حسین (ع) است.


بیشتر بخوانید


صفایی بوشهری گفت: گذر زمان و ایجاد انحراف در دین باعث شد در زمان یزید، دین اسلام فقط یک اسم باشد و هیچ محتوا نداشته باشد. اسناد تاریخی نشان می‌دهد ابتذال و انحراف از کاخ سبز محل استقرار یزید صادر می‌شد و تمامی عبادات و تکالیف الهی در شرف تعطیلی بود. عبادات مومنان را به سخره می‌گرفتند و فضای جاهلی عرب در حال احیاء بود.

او ادامه داد: یکی از دلایل قیام امام حسین (ع) نابودی دین اسلام و حتی دیگر ادیان الهی از سوی حکومت یزید با تفوق و زمامداری جهان اسلام بود، و اگر امام حسین قیام نمی‌کرد، هم اسلام و هم نام و نشان ادیان الهی از بین می‌رفت.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: یکی از دلایل قیام کربلا این بود که جامعه آرام آرام از فرهنگ اسلامی دور شده و فرهنگ جاهلی احیا شده بود. بسیاری از خواص خریداری شده بودند که با جعل حدیث و ایجاد جریان و موج، مردم را توجیه می‌کردند. این جریان به برخی از مردم که به دنبال عافیت طلبی بودند و آزادی از فرائض دینی را می‌خواستند، کمک می‌کرد.

صفایی بوشهری گفت: علاوه بر این، تحمیل‌ها، فشار‌ها و تبلیغات حکومتی هم باعث شده بود که مردم فضای اسلام حقیقی را رها کنند و اسلام تقلبی را بپذیرند؛ اسلامی که بیگانگان آن را ترسیم کرده و با نفوذ جریان بنی اسرائیلی، اسرائیلیات را به آن وارد کرده بودند.

او عنوان کرد: از سوی دیگر مجاهدان صدر اسلام پایان یافته بودند و فردی از بزرگان و صحابی نبود که در مقابل انحراف بایستد جز حضرت امام حسین (ع)؛ و اگر ایشان قیام نمی‌کرد و انحراف ماندگار می‌شد جوی انحراف به دریای بزرگ تحریف می‌رسید.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: خداوند حسین (ع) را آفرید که دین اسلام باقی بماند. اگر حسین نبود اسلام نبود؛ و خداوند انقلاب عاشورا را آفرید که خورشیدی برای صبح بیداری اسلام باشد.

صفایی بوشهری، جاودانگی دین را توام با جاودانگی نام حسین عنوان کرد و گفت: بعد از تحریف‌هایی که در دین‌های الهی صورت می‌گرفت پیامبر دیگری آمد تا تحریف را بزداید، اما اسلام دین خاتم بود، دیگر پیامبری نبود که بیاید تحریف را بزداید و بر این اساس خداوند امامان را قرار داد که با انحراف‌ها مقابله کنند.

او بیان کرد: مهم‌ترین پیام و شعار امام حسین این بود که اسلام حقیقی را بشناسید، به اسلام پیامبر و قرآن، ایمان داشته باشید و به آن عمل کنید، و اسلام‌های تقلبی را بشناسید و از آن پرهیز کنید. امام حسین (ع) جان خود را فدا کرد تا مردم را از جهالت بیرون آورد.

امام جمعه بوشهر، پیام دوم قیام امام حسین (ع) را این طور بیان کرد که راه سعادت بشری، دینداری است و جهان بشریت که به دنبال سعادت و رستگاری است باید راه حسین را ادامه دهند یعنی راه ایمان، اخلاق، زندگی بدون گناوه و تقوا.

صفایی بوشهری، ولایتمداری، بصیرت و دشمن شناسی را دیگر پیام‌های قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: تنها راه نجات جامعه بشری ولایتمداری است همان گونه که در زمان امام حسین باید از ایشان پیروی می‎شد اکنون باید از امام عصر (عج) پیروی شود و در زمان غیبت ایشان باید از، ولی فقیه پیروی کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.