مستضعفان عالم با الگوگیری از قیام عاشورا در حال رهایی از ظلم هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: شجاعت، دلیری و استقامت امام حسین (ع) درس بزرگی برای جامعه بشری است و مستضعفین عالم با الگوگیری از قیام عاشورا در حال رهایی از ظلم و ستم هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام همان‌طور که خود آن حضرت در ابتدای حرکت بیان داشتند برای احیاء ارزش‌های الهی و دینی، مبارزه با منکرات و شناخت معروف‌ها در جامعه بود.

او ادامه داد: امام حسین (ع) با خدا معامله کرد و در این مسیر توانست طاغوت را شکست دهد هرچند که  به ظاهر در مقابل لشکر عمر سعد شهید شد، اما این شهادت حیات جاویدان برای ایشان شد و مصداق بارز آیه «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون» شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر عنوان کرد: امروز نام و یاد امام حسین (ع)، و راه و اندیشه‌های آن حضرت توانسته الگویی باشد تا جهان بشریت بتواند برای همیشه به عنوان کشتی نجات و الگوی هدایت آن را فرا راه خود قرار دهد.پرچم مبارزه با طاغوت را امام حسین (ع) عَلَم کرده و رفته رفته هرچه زمان بگذرد، مسیر نورانی اسلام و جایگاه رفیع آن در جهان گسترده‌تر می‌شود.


بیشتر بخوانید


سروستانی افزود: حضرت امام حسین (ع) به بشر آموخت که امور زندگی و اداره جامعه بشری تنها باید با نگاه خدامحوری باشد و هر نگاهی غیر از خدامحوری پوچ و بیهوده و محکوم به زوال و نابودی است و آن کاری که برای خدا انجام گیرد برای همیشه پایدار خواهد بود.

او گفت: شجاعت، دلیری و استقامت امام حسین (ع) درس بزرگی برای جامعه بشری است و مستضعفین عالم با الگوگیری از قیام عاشورا در حال رهایی از ظلم و ستم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر عنوان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی و الگوگیری حضرت امام خمینی (ره) از قیام حسینی، جهان کنونی که از ستم و جنایت ظالمان رنج می‌برد، به سمت رهایی از آن در حال حرکت است و شاهدیم که برخی مستکبران و گروه‌هایی که خود را مدعی قدرت در جهان می‌دانستند نابود شده و بلوک غرب در مسیر سقوط قرار گرفته است.

سروستانی، با اشاره به آیه‌ «ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الاتخافوا و لاتحزنوا وابشروا بالجنه التی کنتم توعدون» تأکید کرد: قرآن کریم ما را به صبر و استقامت دعوت می‌کند و بر این اساس، باید از ستمگران نهراسیم، راه اسلام را دنبال کنیم و از هر ظرفیتی که داریم در این راه بهره ببریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.