نذر خون اهالی رسانه خراسان رضوی در روز عاشورا

هم زمان در روز عاشورای حسینی، تعدادی از اصحاب رسانه استان خراسان رضوی در مشهد اقدام به نذر خون خود به بیماران نیازمند کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی محمودی مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی گفت: در دهه اول محرم که با عنوان احیای امربه معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، گروه «خبرنگاران خیر» خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی با هدف اطلاع رسانی امور خیر و فعالیت‌های عام المنفعه، به همت خبرنگاران و اصحاب رسانه استان  خراسان رضوی ایجاد شد.
 
او افزود: با توجه به ارتباط گسترده اصحاب رسانه و قلم می‌توان قدم در راه خیر گذاشت و با اطلاع رسانی به موقع، نوری در تاریکی بخش‌های مختلف و مورد نیاز جامعه تاباند و چراغی روشن کرد.

 مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی با بیان این که هیچ محدودیتی برای عضویت خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در این گروه وجود ندارد، ادامه داد: این گروه به صورت خودجوش و با نیت نیک تعدادی از اعضا راه اندازی شد و اطلاع رسانی امور خیریه در شرایطی که خیرین بسیاری وجود دارند که نمی‌دانند چگونه و در چه راهی فعالیت‌ها و کمک‌های خودشان را انجام دهند، گام بزرگی برای افزایش مشارکت خیرین و نیز مسئولان و بسط روحیه ایثار و احسان است.

محمودی با اشاره به این که روش گروه خبرنگاران خیر، فرایند محور است نه فردی و موردی بیان کرد: در  سال‌های گذشته برخی از خیرین و حتی واقفان با نیت‌های پاک و خالصانه کار‌هایی انجام دادند که اگر نیاز سنجی و اطلاع رسانی درستی از شرایط جامعه وجود داشت، بهره برداری بیشتری از این فعالیت‌ها انجام می‌گرفت.

او تصریح کرد: در ماه‌های اخیر در مشهد با حضور تعدادی از دغدغه‌مندان رسانه‌ای مسائلی مانند کودکان خیابانی و کارتن خواب‌ها مورد رصد و انعکاس قرار گرفت که با همراهی برخی مسئولان تا حدی چاره جویی و مددرسانی به آسیب دیدگان انجام شد.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی تاکید کرد: موضوع مواسات و کمک مومنانه که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد به عنوان یک راهبرد جدی مدنظر است و رسالت رسانه‌ها نیز انعکاس شایسته اهتمام کار‌های جهادی در این راستا برای انسجام و هم افزایی بیشتر است.

بیشتر بخوانید


محمودی اظهار کرد: فراخوان " نذر خون " روز عاشورا در مشهد بنا به اعلام نیاز سازمان انتقال خون استان به خون و فرآورده‌های خونی برای درمان بیماران و با مشارکت بسیج رسانه خراسان رضوی برنامه ریزی و اجرا شد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.