رئیس پلیس آگاهی پایتخت خبر داد؛

هوو‌های سارق به دام افتادند

سردار لطفی گفت: باند خانوادگی که متشکل از شوهر و خواهر شوهر و دو هوو است، تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از طلافروشی‌ها سرقت کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: به تازگی همکاران من در اداره هفدهم پلیس آگاهی موفق به دستگیری باند خانوادگی سرقت از طلافروشی‌ها شده‌اند. شگرد این سارقان به این شکل بوده است که به صورت دو نفره یا سه نفره وارد طلافروشی شده و اعلام می‌کردند قصد خرید گوشواره دارند و سپس با امتحان کردن گوشواره‌های متعدد از غفلت فروشنده استفاده کرده و اقدام به سرقت گوشواره می‌کردند.

وی افزود: این باند خانوادگی که متشکل از شوهر و خواهر شوهر و دو هوو است، تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از طلافروشی‌ها سرقت کرده‌اند و هر دو هوو دارای سابقه دستگیری و زندان به دلیل سرقت به همین شیوه و شگرد هستند و همسر خواهر کوچکتر که پس از گذران ۴ سال محکومیت خود، به تازگی از زندان آزاد شده است بلافاصله پس از آزادی دوباره در کنار همدستان سابقش اقدام به سرقت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فاتب تصریح کرد: با توجه به اینکه نکته اصلی در موفقیت این افراد در سرقت بهره گیری از غفلت فروشنده بوده است، به طلافروشان عزیز توصیه می‌شود برای جلوگیری از وقوع هرگونه سرقت خصوصا به شیوه ذکر شده، اگر در فروشگاه خود فروشنده‌ جوان و کم تجربه‌ای دارید دقت کنید که بعضی از زنان معلوم الحال با استفاده از فریبکاری زنانه‌ خود سعی نکنند حواس فروشنده شما را پرت کنند و سرقت را انجام دهند، با نصب کلید برقی رفت و آمد مشتریان به داخل و خارج از فروشگاه را در کنترل خود قرار دهید، چشمی دوربین مداربسته نباید در معرض دید و دسترس باشد.

وی افزود: ممکن است بعضی افراد با چندین خرید خوب قصد جلب اعتماد شما را داشته باشند و در اجرای آخرین نقشه‌ خود به هر دلیلی از پرداخت وجه خودداری کنند و با دادن چک و یا این وعده که به زودی مبلغ مورد نظر را پرداخت می‌کنند، پس از بردن طلا‌ها دیگر باز نگردند و کلاهبرداری کنند.

سردار لطفی ادامه داد: اگر به بعضی از مشتریان خود اعتماد کامل دارید و اجناس زیادی را جلوی آن‌ها گذاشته اید دقت کنید که بعضی سارقان از حواس پرتی شما و نا آگاهی مشتری شما سوءاستفاده کرده، اقدام به سرقت به طور مخفیانه و یا جابه جایی با اجناس مشابه بدل و یا کم ارزش‌تر می‌کنند.

وی افزود: در هنگام ویترین چیدن هرگز افراد غریبه را حتی اینکه قصد خرید داشته باشند به داخل مغازه راه ندهید، زیرا این حالت برای سارقان بهترین زمان است که می‌توانند تمام طلا‌ها را یکجا و بدون اتلاف وقت سرقت کنند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: شگرد دیگر سارقان این است که با به دام انداختن زنان ساده لوح و وعده‌های دروغین خرید ازدواج به نزد شما آمده، پس از امتحان کردن چندین جنس و به بهانه‌ی صحبت با تلفن همراه و یا دیدن اجناس دیگر پشت ویترین به تنهایی با طلا‌ها به بیرون رفته و تصور شما این است که زن داخل مغازه همسر آن فرد است، در حالی که سارق به همراه طلا‌ها پا به فرار گذاشته است و شما مانده اید و زن مورد نظر که کوچکترین اطلاعاتی هم از فرد سارق ندارد.

سردار لطفی: پیشخوان داخل فروشگاه به طوری باشد که از سمت مشتری نتوان با دراز کردن دست از داخل ویترین اقدام به سرقت کرد. در این مواقع سارقان به طور گروهی اقدام به سرقت می‌کنند. بدین صورت که چندین نفر حواس فروشنده که تنها است را پرت می‌کنند و شخص دیگر دست خود رادراز کرده، اقدام به سرقت می‌کند. همچنین دیده شده سارقان با آموزش کودکان خردسال ابتدا فروشنده را به سمت نقطه‌ خاصی از فروشگاه می‌برند و ضمن سؤال پیچ کردن فروشنده، کودک را به پشت پیشخوان می‌فرستند تا سرقت خود را به کمک کودک عملی کنند و به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که حتی المقدور به ازای یک نفر خریدار، یک نفر هم فروشنده در داخل فروشگاه حضور داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار