سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه از ۱۶ شهریورماه آغاز می شود

مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای آغاز سال تحصیلی جدید دستورالعمل های آموزشی ویژه برای ایام کرونایی ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد،معاون آموزش حوزه های علمیه از آغاز  سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه از  ۱۶ شهریورماه خبر داد و گفت: برگزاری حضوری یا مجازی سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰  منوط به شرایط بهداشتی است.

او گفت:مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای به مدیران مراکز و مدارس حوزوی دستورالعمل های آموزشی ویژه ایام کرونا را بدین شرح ابلاغ کرده است:

وضعیت قرمز

بر این اساس در صورت وضعیت قرمز اولویت با برگزاری دروس به صورت مجازی خواهد بود و در صورت تایید شرایط بهداشتی دروس محدود حضوری یا جلسات رفع اشکال برگزار خواهد شد.

ضمنا در صورت وضعیت قرمز خوابگاه‌ها تعطیل خواهد بود و امتحانات کتبی به صورت مجازی و امتحانات شفاهی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود.

در این میان طلاب شهرستانی ساکن در خوابگاه‌ها می‌توانند با موافقت مدیریت مبدا و مقصد میهمان منطقه محل سکونت خود  شوند.

وضعیت نارنجی

در صورتی که وضعیت بهداشتی و بیماری کرونا نارنجی باشد دروس حوزه‌های علمیه با اولویت تلفیقی (مجازی و حضوری) برگزار خواهد شد. در مدارس واجد شرایط با رعایت موارد بهداشتی دروس به صورت حضوری برگزار خواهد شد. همچنین خوابگاه‌ها دایر خواهد بود و امتحانات کتبی به صورت مجازی و امتحانات شفاهی به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد.

وضعیت سفید

در صورتی که از سوی ستاد مبارزه با کرونا وضعیت سفید اعلام شود، دروس و تمامی امتحانات به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد. همچنین خوابگاه‌ها نیز دایر خواهد بود.

در این زمینه با توجه به آماده سازی سامانه نجاح، اساتید و طلاب می‌توانند برای برگزاری دروس مجازی از این سامانه استفاده کنند.

از دیگر اقدامات برای سال تحصیلی جدید انتخاب استاد از سوی طلاب سطوح عالی است که از ۴ شهریور ماه آغاز گردیده است و طلاب با مراجعه به سامانه نجاح می‌توانند اساتید خود را برای سال تحصیلی جدید انتخاب نمایند. 

طلابی که قصد شرکت در امتحانات شهریورماه را دارند تا پایان امتحانات و اعلام نتایج خود باید صبر کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار