باشگاه‌های ورزشی در یک قدمی سقوط

یک کارآفرین حوزه ورزش از مشکلات جدی مربیان ورزشی و باشگاه داران در دوره شیوع ویروس کرونا خبر داد.

فرهاد رحیمی، کارآفرین حوزه ورزش در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: اماکن بسیاری وجود دارد که به دلیل تراکم جمعیت بالا امکان ابتلا به ویروس در آن‌ها بیشتر است و باشگاه‌های ورزشی توانایی مدیریت این موضوع را به صورت ویژه تری دارند و دستورالعمل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود، اما تبلیغات منفی باعث شده ظرفیت بسیار کمی از باشگاه‌ها فعال باشند و مالکان باشگاه‌ها با مشکل پرداخت اجاره بها مواجه شوند.

او در ادامه توضیح داد: از اسفند تا اردیبهشت ماه به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی باشگاه‌های ورزشی تعطیل بود و بعد از بازگشایی نیز متاسفانه استقبال کمی از این فضا شد.

او با گلایه نسبت به تعطیلی اماکن ورزشی در مدت اخیر اذعان داشت: خدمات باشگاه‌ها مبتنی بر سلامت جسم و روان مردم است و توقف فعالیت آن‌ها تبعات مثبتی در جامعه نخواهد داشت و می‌توان با رعایت دستورالعمل‌ها به بهترین شکل خدمات رسانی کرد.

این کارآفرین حوزه ورزش ضمن اشاره به اینکه باشگاه‌های ورزشی جزو بیشترین مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا بودند، اظهار کرد: هزینه‌های خدمات رسانی و اجاره بها به قدری بالا رفته است که تاب آوری پایین آمده و بسیاری از مالکان باشگاه‌های خود را به همین دلیل در معرض فروش گذاشته اند و امیدواریم دولت بتواند پشتیبانی کند، همچنین افزایش سه برابری حقوق مربیان نسبت به سال‌های اخیر، افزایش چهار تا پنج برابری قیمت تجهیزات باشگاهی و کاهش درآمد‌ها از اصلی‌ترین موانعی ست که پیش روی باشگاه داران است.

رحیمی اقدامات صورت گرفته به منظور کمک رسانی به مالکان باشگاه‌های ورزشی را این گونه توضیح داد: تنها تسهیلاتی که به عنوان کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا برای ما وجود داشت از طریق سامانه کارا بود که آن هم سلسله مراتب نسبتا طولانی و موانع مختلفی برای دریافت آن وجود داشت.

او برای برون رفت از این شرایط و کاهش مشکلات در این حوزه کاری پیشنهاد داد: مهمترین کار این است که باشگاه داران و مربیان ورزشی دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند و با خدمات بهتر سعی کنند اعتماد مردم را جلب کنند. البته با توجه به موج‌های منفی علیه باشگاه‌های ورزشی از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا، رسانه‌های بزرگ با قدرتی که دارند در جلب اعتماد مردم می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.همچنین یکی از مواردی که کمتر به آن توجه می‌شود مقیاس کار است، مقیاس کار در اماکن ورزشی باید به حدی باشد که هزینه‌ها کمتر و درآمد بهینه وجود داشته باشد که این با مواردی همچون: تعدیل نیرو، بزرگتر شدن فضای باشگاه‌ها و ... میسر خواهد شد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.