مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

سربازان اردبیلی با مهارت‌آموزی وارد چرخه تولید می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سربازان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل با مهارت‌آموزی وارد چرخه تولید می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در حاشیه جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری با نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای فرزندان ذکور خانواده‌های نیازمند، طرح مهارت‌آموزی سربازان تحت حمایت برای غنی‌سازی دوره خدمت وظیفه با همکاری نیرو‌های مسلح استان اردبیل اجرا می‌شود.

او افزود: کمیته امداد با ارائه خدمات گسترده به خانوار بی‌بضاعت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه تلاش دارد ضمن کاهش فقر، به امنیت پایدار منطقه نیز کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه این نهاد می‌کوشد با شناسایی ظرفیت‌های مناطق محروم و حاشیه‌نشین، راهکار‌های لازم را به نفع مددجویان به کار گیرد و آن‌ها را به سمت توانمندسازی سوق دهد، بیان کرد: طرح «سرباز ماهر» از جمله راهکار‌های مناسب برای ایجاد انگیزه در بین فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت است که می‌تواند مسیر خوداتکایی آن‌ها را هموار کند.

دشتی با بیان اینکه «طرح جامع مهارت‌آموزی سربازان وظیفه» موجب خواهد شد تا مددجویان تحت حمایت پس از دریافت پایان خدمت بتوانند اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند، افزود: یکی از اهداف مهم این طرح، غنی‌سازی دوره خدمت سربازی و کمک به چرخه تولید در سطح استان اردبیل است که مزایای بسیاری را در پی خواهد داشت.

او با اعلام اینکه هماهنگی‌های لازم بین نیروی انتظامی استان و این نهاد برای بهره‌برداری مطلوب از طرح «سرباز ماهر» صورت گرفته است، گفت: با وحدت رویه در نحوه ارائه خدمات به سربازان تحت حمایت خواهیم توانست آن‌ها را به خوبی در مسیر خودکفایی قرار دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه براساس این تفاهمنامه فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت که دوران خدمت سربازی خود را می‌گذرانند می‌توانند از آموزش‌های فنی و تخصصی بهره‌مند شوند، بیان کرد: دوره‌های آموزشی متناسب با بازار کار تدارک دیده شده تا پس از پایان خدمت سربازی، مددجویان بتوانند با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی فرصت شغلی مورد نظرشان را ایجاد کنند.

دشتی با بیان اینکه تمامی خدمات کمیته امداد استان اردبیل بر اساس حفظ عزت نفس و کرامت انسانی مددجویان ارائه می‌شود، افزود: درصدد هستیم تمامی خدمات به سربازان تحت حمایت نیز بر مبنای حفظ عزت نفس و کرامت انسانی آن‌ها ارائه شود که در این زمینه نیز همکاری‌های لازم از سوی نیروی انتظامی به انجام رسیده است.

او در ادامه سخنان خود با اشاره به رزمایش ایران همدل و لزوم دستگیری از فقرا و نیازمندان به خصوص اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا در ماه‌های محرم و صفر، اعلام کرد: نیکوکاران می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی #۰۴۵*۱*۸۸۷۷* و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۲۲۱۴ به آسان‌ترین شکل ممکن و با گوشی همراه خود در طرح «احسان حسینی و اطعام حسینی» مشارکت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.