دو پروژه آبخیزداری شهرستان مهدیشهردر هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی شد

حمیدرضا عبدوس بابیان اینکه ۲۴ میلیارد ریال پروژه آبخیزداری اجرا شده در گرامیداشت هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی گردید، گفت: این طرح‌ها نقش مهمی در اشتغال، مهار سیلاب ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر بابیان اینکه ۲۴ میلیارد ریال پروژه آبخیزداری  در گرامیداشت هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی گردید، گفت: این طرح‌ها نقش مهمی در اشتغال، حفاظت خاک، مهار سیلاب و تغذیه سفره‌های زیر زمینی ایفا می‌کنند.

او بابیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری حوضه آسوران –جاشلوبار با حجم چهار هزار و ۲۰۰ متر مکعب سنگ و ملات مهمترین پروژه قابل افتتاح منابع طبیعی در هفته دولت است، افزود: برای این طرح بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و نیز پروژه آبخیزداری حوزه گلرودبار مرتع وره وار با حجم ۲۲۰۰ مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال کلنگ زنی گردید.

حمیدرضا عبدوس ابراز داشت:اجرای مطالعه شده پروژه‌های آبخیزداری قطعاً نقش مهم و زیرساختی در حفظ آب‌وخاک دارند لذا اجرای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است ودر ادامه تصریح کرد: حفظ و احیای منابع طبیعی و توسعه فضای سبز، توان‌افزایی جوامع محلی و مشارکت در پیشرفت و آبادانی، کنترل فرسایش، پیشگیری از وقوع سیل، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، توسعه پوشش گیاهی، ذخیره نزولات جوی دیگر مزایای این طرح‌ها را تشکیل می‌دهند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر بابیان اینکه هفته دولت فرصت خوبی برای بیان دستاورد‌ها و ارائه خدمات انجام‌شده است، افزود: طرح‌های آبخیزداری یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مدیریت صحیح منابع آب‌وخاک است لذا انتظار می‌رود توسعه و اجرای این طرح‌ها در سطح شهرستان با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.