سخنگوی نتانیاهو: آینده درخشانی در روابط با امارات پیش‌بینی می‌کنیم

سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره «آینده درخشان و مثبت» روابط این رژیم با امارات ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «اوفیر جندلمن» سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) درباره عادی سازی روابط با این رژیم سخن گفت.

او گفت: تیم فلسطینی هر گونه ابتکار عمل برای از سرگیری گفتگو‌ها و روند صلح را نپذیرفت. فلسطینی‌ها حتی قبل از مسئله الحاق نیز بازگشت به روند صلح را قبول نکردند.

جندلمن تاکید کرد: آینده‌ای درخشان و مثبت را در روابط اسرائیل با امارات پیش بینی می‌کنیم و تقویت روابط میان اسرائیل و عرب‌ها به تقویت روند صلح کمک می‌کند.

او پیش از این در گفتگو با شبکه تلویزیونی «دبی» درباره عادی سازی روابط با امارات اعلام کرد: جامعه اسرائیل بر ضرورت دستیابی به توافق صلح با تمامی جهان عرب نه تنها فلسطین اجماع دارد.

جندلمن افزود: ما علائم تحرک در این زمینه را از طریق توافق با امارات می‌بینیم و اطمینان داریم که سایر کشور‌ها نیز به حلقه صلح با اسرائیل خواهند پیوست.

سخنگوی نتانیاهو ادامه داد: آنچه در این زمینه رخ می‌دهد یک تحول استراتژیک تاریخی است که به سود تمامی کشور‌های منطقه خواهد بود.

این درحالی است که اولین پرواز رسمی مستقیم از تل آویو به ابوظبی امروز (دوشنبه) با حضور هیئت آمریکایی و صهیونیستی انجام شد و تا ساعاتی دیگر وارد فرودگاه امارات خواهد شد.

قرار است در این سفر رسمی هیئت‌های آمریکایی و صهیونیستی با مقامات امارات دیدار و درباره جزئیات توافق صلح ابوظبی با تل آویو گفتگو کنند.

اوفیر اکونیس، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی نیز دیروز (یکشنبه) به شبکه کان گفت که این رژیم امیدوار است تا اواسط سپتامبر توافق عادی سازی روابط با امارات را امضا کند و تاریخ دقیق مراسم امضای توافق، که در واشنگتن دی سی برگزار می‌شود طی مذاکرات آتی بین دو طرف اسرائیلی و اماراتی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار