کلاهبرداری با استفاده از کارت‌های اجاره‌ای

بررسی میزان مراجعه کنندگان به پلیس نشان دهنده رشد نسبی میزان کلاهبرداری مجازی از شهروندان در کاشمر است و به تازگی مواردی از کلاهبرداری با استفاده از کارت‌های اجاره‌ای در این شهرستان گزارش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سرهنگ حسین احمدی فرمانده نیروی انتظامی کاشمر گفت: با وجود هشدار‌های پلیس مبنی بر کلاهبرداری در بستر فضای مجازی و همچنین در قالب برنامه‌های عتبات و عالیات، فروش لوازم خانگی در سایت‌های خرید و فروش آنلاین متأسفانه این نوع از کلاهبرداری‌ها همچنان در صدر انواع کلاهبرداری‌ها در کاشمر قرار دارد.

او افزود: در این روش‌ها معمولا با تلفن با فرد قربانی تماس گرفته شده و اعلام می‌شود که شما در مسابقه و یا قرعه کشی برنده شده اید و برای دریافت جایزه خود باید کپی کارت ملی، شناسنامه و کارت عابربانک خود را به همراه مقداری وجه نقد از طریق درگاه‌های اینترنتی برای آن‌ها ارسال تا نسبت به تحویل جایزه اقدام کنند.

فرمانده نیرو انتظامی کاشمر ادامه داد: در بعضی از موارد فرد سودجو تنها به تصویر مدارک هویتی بسنده کرده و به منظور جلب اعتماد طعمه هیچ گونه وجهی مطالبه نمی‌کند. با توجه به تعیین زمان بسیار محدود برای مخاطب، ادعا می‌شود در صورت اقدام نکردن به موقع امتیاز وی از بین خواهد رفت و به این وسیله او را تحت فشار روانی قرار می‌دهند تا به صورت ناخواسته مبادرت به اقدامی غیرمعقول کند.

سرهنگ احمدی بیان کرد: بررسی‌های کارشناسان پلیس نشان دهنده آن است که کلاهبرداران فقط با استفاده از تصاویر مدارک هویتی قربانیان خود اقدامات مجرمانه متعددی همچون هک حساب مشتری و خرید سیم کارت تلفن همراه به اسم فرد کرده اند لذا از شهروندان خواسته می‌شود از ارسال تصاویر مدارک هویتی خود به ویژه کارت عابر بانک جداً خودداری کنند.

او همچنین به نوع دیگری از کلاهبرداری از شهروندان اشاره و تصریح کرد: در این روش افراد کلاهبردار در قبال اجاره کارت عابر بانک فرد و با گرفتن رمزکارت، مبلغی را به صاحب حساب پرداحت کرده و سپس بدون اطلاع وی اقدام به فعالیت مجرمانه و راه اندازی سایت‌های شرط بندی و قمار می‌کنند.


انتهای پیام//م. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار