عملیات خط انتقال آب به ۲ روستای پلدختر مهرماه به اتمام می رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: عملیات خط انتقال آب آشامیدنی به روستا‌های "چم‌کبود" و "چم‌شهران" شهرستان پلدختر مهرماه امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، حمیدرضا کرموند اظهارداشت: عملیات اجرایی هفت کیلومتر خط انتقال آب آشامیدنی به روستا‌های چم کبود و چم شهران در حال اجرا بوده و چهار کیلومتر از این طرح تاکنون انجام شده است.

او  افزود: زیرساخت‌های آبرسانی به روستا‌های چم کبود و چم شهران آماده شده و به محض تکمیل لوله گذاری مسیر انتقال، آب آشامیدنی از ایستگاه پمپاژ معمولان در این خط جریان و بلافاصله آب مورد نیاز، روستا‌های این مسیر تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: با توجه به آسیب‌هایی که به زیرساخت‌های شهری و روستایی در جریان سیل سال گذشته واردشده آب و فاضلاب استان در راستای تامین آب آشامیدنی سالم برای مردم پروژه‌های آبرسانی را انجام داده یا بازسازی و یا آغاز به کار کرده است.

او افزود: برخی روستا‌های شهرستان پلدختر به ویژه در فصل گرما و تابستان مشکل کمبود و یا افت فشار آب دارند که شرکت آب و فاضلاب استان برای رفع این مشکل برای همیشه پروژه‌هایی را با برنامه زمان بندی مشخص در دست اقدام دارد.

کرموند یادآورشد: شرکت آب و فاضلاب لرستان، علی رغم بدهی به پیمانکاران معطل اعتبار نمانده و تا کنون ۲۴۰ میلیارد تومان در بخش‌های شهری و روستایی و علاوه بر آن ۲۵۰ میلیارد تومان نیز مازاد بر اعتبار درحوزه فعالیت‌های آب و فاضلاب هزینه کرده است.

او  افزود: شرکت آب و فاضلاب استان تمام تلاش خود را به کارگرفته تا در تابستان سال جاری روستا‌ها در زمینه آبرسانی حداقل مشکلات را داشته باشند در این راستا کنترل‌هایی صورت گرفته، برخی مشکلات حاد برطرف شده و پروژه‌های جدیدی برای رفع مشکل کمبود آب در برخی روستا‌های پلدختر شهریور و مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود..

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به روستاهی مورانی و جلگه خلج آبان ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز و مشکل خط انتقال روستا‌های این مسیر رفع می‌شود.

او به آبرسانی به روستا‌های جنوب شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود: آبرسانی به روستای چم مهر با احداث مخرن ذخیره بتنی و سامان دهی چشمه در دستور کار است که مناقصه آن در حال انجام و خط انتقال آن از بستر رودخانه عبور داده خواهد شد و به مخرن می‌ریزد.

کرموند یادآورشد: امسال پروژه‌هایی در راستای آبرسانی به روستا‌های چم گز و جلوگیر به اجرا در می‌آید تا با بهره برداری از آن، تابستان ۱۳۹۹ و در فصل گرما این روستا‌ها مشکل کمبود آب نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در مناطق دیگری در شهرستان پلدختربا توجه به گرمسیری بودن منطقه فعالیت‌های پراکنده دیگری در دست اقدام این شرکت است تا مشکلات در حوزه آب به حداقل برسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.