استاندار لرستان خبر داد؛

محدودیت‌های مقابله با کرونا در لرستان ۱۰ روز دیگر تمدید شد

استاندار لرستان گفت: محدودیت‌های مقابله با کرونا به مدت ۱۰ روز دیگر در این استان تمدید می‌شود.

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،استاندار لرستان گفت: محدودیت‌های مقابله با کرونا به مدت ۱۰ روز دیگر در این استان تمدید می‌شود.

سید موسی خادمی  در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: هرگونه چاپ و نشر آگهی ترحیم ممنوع است و ارشاد اسلامی و اصناف نسبت به پلمپ واحد‌های متخلف اقدام کنند.

او با بیان اینکه شهرداری‌ها نسبت به جمع آوری بنر‌های ترحیم در سطح شهر اقدام کنند اظهار داشت:برگزاری مراسم عروسی و ترحیم ممنوع و جرم مشهود است، با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

استاندار لرستان عنوان کرد: دهیاران و بخشداران نسبت به جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم اقدام و در صورت بروز تخلف گزارش دهند.

خادمی با بیان اینکه سالن‌های آرایش و زیبایی در مدت اعلام شده تعطیل خواهند بود اصافه کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر در زمینه استفاده از ماسک و عدم برگزاری مراسم عروسی و عزا از اقدامات خوب است که باید ادامه داشته باشد.

او گفت:سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص عدم برگزاری مراسم ترحیم به مداحان اطلاع رسانی کند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه سازمان صنعت معدن و تجارت موضوع تهیه و توزیع ماسک را در سطح استان اجرایی کند، افزود: تهیه و توزیع ماسک ارزان قیمت در ترمینال‌های مسافربری توسط دستگاه‌های ذیربط انجام شود.

خادمی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل عمومی در خصوص کاهش ظرفیت مسافران برای رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنند.

او گفت: شهرداری‌ها نسبت به ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی اقدام و ادارات آب و فاضلاب شهرستان‌ها در این زمینه با شهرداری‌ها همکاری کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه کمک‌های مومنانه به اقشار کم درآمد جامعه و آسیب دیده از کرونا ادامه پیدا می‌کند، اظهار داشت:مراکز درمانی استان به لحاظ امکانات و تخت ICU با محدودیت مواجه هستند، از این رو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضرورت دارد.

خادمی وضعیت کنونی استان را بحرانی برشمرد و خواستار همکاری هر چه بیشتر مردم و مسئولین در رعایت نکات بهداشتی برای کنترل بیماری شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار