آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور در استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال تحصیلی جدید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مدارس قطعا از ۱۵ شهریور باز گشایی می‌شود و اگر شرایط کرونایی اجازه ندهد، آموزش بصورت آنلاین و از طریق صدا و سیما ارائه خواهد شد.

او با اشاره به شیوه نامه بازگشایی مدارس افزود: همه شرایط را در مواجه با شرایط مختلف در نظر گرفته ایم و به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم سلامت دانش آموز حفظ خواهد شد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ مراقبان سلامت که مربیان پرورشی و معاونان مدرسه هستند با دقت بر رعایت اصول بهداشتی در مدرسه و دانشگاه علوم پزشکی هم بر مجموعه فعالیت‌های ما در فضای آموزشی مدارس نظارت می‌کنند.

اصغری با اشاره به ۹ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در سطح استان گفت: یک و نیم میلیارد تومان برای تهیه مواد ضد عفونی کننده اختصاص داده ایم و امکانات و ملزومات بهداشتی برای همه مدارس تهیه شده است.

او ادامه داد: در شرایط کرونایی باید یاد بگیریم چگونه با این بحران مواجه شویم و با افرادی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند با جدیت برخورد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین توضیح داد: برنامه ریزی‌های ما به مقتضای شرایط کرونایی در مناطق است اگر وضعیت سفید باشد آموزش حضوری است و در شرایط زرد کرونایی بسته به ظرفیت کلاس‌های درسی برنامه ریزی می‌شود.

به گفته اصغری؛ اگر تعداد دانش آموزان یک کلاس سی نفر باشد با یک سوم ظرفیت کلاس‌ها دایر,، اما در مدارسی که کلاس‌های درس کمتر از ۱۰ نفر است کلاس‌ها با تمام ظرفیت برگزار می‌شود.

او گفت: حتی در شرایط سفید هم تمایل داریم در برخی از روز‌ها آموزش به صورت مجازی باشد و به سوی آموزش‌های غیرحضوری برویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.