حمید عمادی:

نتیجه سفرهای اخیر مردم را دو هفته دیگر می‌بینیم

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه سفرها اثرات خود را خواهند داشت، گفت: نتیجه سفر‌های مردم را دو هفته دیگر می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید عمادی متخصص بیماری‌های عفونی امشب ۱۰ شهریورماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی آخرین وضعیت کرونا در کشور پرداخت.

عمادی با اشاره به اینکه کادر درمان واقعا خسته شده‌اند، گفت: آن‌ها در مردادماه با اوج و پیک بیماری روبه‌رو بودند، از این رو باید به فکر آن‌ها باشیم تا از پا نیفتند.

او با بیان اینکه آمار سیر کاهشی را نشان می‌دهد، ادامه داد: ما نگران مردم هستیم، بهتر است در خانه مانده و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند. 

عمادی با تاکید بر اینکه هیچ داروی ثابت شده‌ای برای درمان کرونا وجود ندارد، یادآور شد: ما از دارو‌های دیگر که برای درمان بیماری‌های مختلف وجود دارد، استفاده می‌کنیم که بر اساس آخرین وضعیت بیمار است. 

او با اشاره به اینکه افزایش سفر‌ها اثرات خود را به جا خواهد گذاشت، گفت: اثر سفر‌های مردم را در ۱۴ روز بعد می‌توان مشاهده کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه داروی هیدروکسی‌کلروکین، داروی ضد مالاریاست، افزود: متاسفانه تبلیغات سویی در خصوص برخی از دارو‌ها شده است، فاویپیراویر و رمدیسیور داروی ضد ویروس است که گرانقیمت هستند، این دارو‌ها اثرگذار است، اما تاثیرات آن چشمگیر نیست.

او با اشاره به اینکه رمدسیویر بیشترین مصرف را در آمریکا دارد، اظهار کرد: ما مجموعه‌ای از دارو‌ها را در اختیار داریم و متناسب با وضعیت بیماران از دارو‌ها استفاده می‌کنیم تا ببینیم کدام یک از دارو‌ها بر روی بیمار اثر گذار است.

عمادی متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه جان بیمار از تست کردن و مقایسه داروها با یکدیگر مهمتر است، افزود: نمی‌توان به صورت قطعی از تاثیرگذاری یک نوع دارو صحبت کرد، داروی کورتن تنها داروی ثابت شده‌ای است که در برابر افزایش شیوع و رشد بیماری مفید بوده است.

او با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم عنوان کرد : استفاده از ماسک و مراقبت‌های ساده و کم هزینه‌ای مانند شستشوی دست‌ها و جلوگیری از انتشار محتویات عطسه اثربخشی فراوانی دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه در سال ۸۹ ویروس آنفلوآنزایH1N1 شایع شد، و قرار بود که زائران به حج بروند، گفت: در آن سال افراد ۶۵ سال به بالا از رفتن به سفر حج منع شدند, بنابراین با یک اقدام پیشگیرانه از فاجعه بزرگ پیشگیری شد.

ابتلا به ویروس کرونا ضامن مبتلا نشدن مجدد به آن نیست

عمادی گفت: در موضوع کرونا از مردم درخواست می‌کنیم که به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند، ما نمی‌خواهیم محدودیت ایجاد کنیم، مردم باید زندگی کنند و برای ادامه زندگی باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در پیش بگیرند .

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ابتلا به ویروس کرونا ضامن مبتلا نشدن مجدد به آن نیست، واکسن آنفلوآنزا برای مهار کرونا کارآیی ندارد.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در ادامه برنامه به چند توصیه برای سفر رفته‌ها و از سفر برگشته‌ها بسنده کرد و گفت: کسانی که از سفر بازگشته‌اند چند روزی خود را در محدودیت تماس با دیگران قرار دهند تا ویروس کرونا به اطرافیان و اقوام سرایت نکند.

خسرو صادق‌نیت رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) تهران در ادامه برنامه با اشاره به کاهش آمار مراجعان به بیمارستان، افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باعث شده تا آمار به کمتر از ۱۰۰ نفر برسد.

صادق نیت یادآور شد: هرگونه تماس می‌تواند باعث انتقال بیماری شود، در یک ماه گذشته به این نتیجه رسیدیم که رعایت نکات بهداشتی باعث کاهش مبتلایان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
کاری به سفر و مراسم ندارم کلا پروتکل مشخصی برای مهار بیماری نداریم، اینهمه اعلام کردن وضعیت شمال کشور قرمزه درکمال تعجب شاهد مسافرت به مناطق شمالی بودیم یا همین شمال تو مراسم مذهبی اصلا پروتکلهای بهداشتی رعایت نمیشد، گناه مردم و کادر درمان چیه؟ تازه حدود 10روزه بعد دو ماه از حجم مراجعین به بیمارستان و مراکز بهداشتی کم شده، متاسفانه از هفته بعد موج جدید شروع میشه، شما جای کادر درمان باشین وجدانا عکس العملتون چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط نتیجه سفر؟ مراسم های عزاداری هم هستند که نتیجه شان بعد ها معلوم می شود.
آخرین اخبار