سرپرست وزارت دفاع افغانستان به یک ماه کسر حقوق جریمه شد

سرپرست وزارت دفاع افغانستان و رئیس احصائیه و معلومات هر کدام به یک ماه کسر حقوق از سوی کمیسیون دسترسی به اطلاعات محکوم شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان و جاوید رسولی، رئیس احصائیه و معلومات هر کدام به یک ماه کسر حقوق از سوی کمیسیون دسترسی به اطلاعات محکوم شدند.

عین الدین بهادری، رئیس کمیسیون دسترسی به اطلاعات امروز (سه شنبه ۱۱ سنبله/ شهریور) در یک نشست خبری در کابل گفت که بر اساس فیصله کمیسیون دسترسی به اطلاعات، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی و جاوید رسولی، رئیس اداره احصائیه به دلیل نقض قانون دسترسی به اطلاعات هر کدام به یک ماه کسر حقوق محکوم شده‌اند.

بهادری گفت که کمیسیون دسترسی به اطلاعات، امتناع وزارت دفاع و اداره احصائیه از ارائه معلومات به متقاضیان را تخلف از قانون دسترسی به اطلاعات شمرده و پیشنهاد کسر حقوق یک ماهه آقایان خالد و رسولی را طی مکتوب رسمی به این ادارات و همچنین عنوانی مقام عالی ریاست جمهوری فرستاده است.

مطابق بند دوم ماده پنجم قانون دسترسی به اطلاعات، تمام ادارات مکلفند که اطلاعات موجود در اداره خود را مطابق احکام قانون دسترسی به اطلاعات در اختیار متقاضی و عامه مردم قرار دهند.

کمیسیون دسترسی به اطلاعات افغانستان می‌گوید که اخیرا اطلاعاتی در مورد تذکره تابعت اجمل احمدی، سرپرست قبلی وزارت صنعت و تجارت از اداره ملی احصائیه و معلومات در مورد ۸ پروژه تدارکاتی وزارت دفاع ملی از این وزارتخانه تقاضا شده این دو اداره در مغایرت با ماده هشتم قانون دسترسی به اطلاعات، از دادن اطلاعات خودداری کرده‌اند.

این کمیسیون افزوده است که متقاضیان نیز بر اساس بند یکم ماده سی و دوم قانون دسترسی به اطلاعات، شکایت خویش را درج کرده و کمیسیون دسترسی به اطلاعات نیز پس از بررسی این شکایت‌ها، چنین حکمی را صادر نموده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.