ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارتباط تنگاتنگ ما با جبهه مقاومت یکی از مولفه‌های اقتدار منطقه‌ای ماست

فعال اصولگرا معتقد است که ارتباط تنگاتنگ جمهوری اسلامی ایران با جبهه مقاومت یکی از مولفه‌های اقتدار منطقه‌ای کشورمان است.

ارتباط تنگاتنگ ما با جبهه مقاومت یکی از مولفه‌های اقتدار منطقه‌ای ماستحمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم اقتدار منطقه‌ای کشورمان، گفت: یکی از مولفه‌های اقتدار منطقه‌ای ما هژمونی و میزان نفوذ جمهوری اسلامی در کشور‌ها و ملت‌های منطقه به ویژه ملت‌های شیعه منطقه است.

او ادامه داد: علاوه بر این ارتباط تنگاتنگ ما با جبهه مقاومت هم به عنوان دیگر مولفه اقتدار مطرح است، همچنین ظرفیت نفت، گاز و بنادر ما در خلیج فارس و در دریای عمان سایر مولفه‌های قدرت منطقه‌ای ما هستند.

ترقی افزود: برای مثال اسکله چابهار و اسکله‌های داخل حوزه خلیج فارس هم از نظر تجارت و ترانزیت کالا‌های شمال به جنوب و کشور‌های آسیای میانه به خلیج فارس و دریای عمان نقش بسیار موثری در مولفه قدرت منطقه‌ای ما دارند.


بیشتر بخوانید


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مولفه دیگر هم توانمندی نیروی دریایی ایران است که هم در دریای آزاد و هم در خلیج فارس دست برتر را دارد؛ علاوه بر این آخرین مولفه قدرت ما هم در منطقه توان دفاعی کشور در برابر تهدید‌های خارجی محسوب می‌شود که باعث شده امروز بنا به اعتراف اکثر قدرت‌های جهانی به عنوان یک قدرت به لحاظ دفاعی و نظامی شناخته شویم.

فعال اصولگرا تاکید کرد: این مولفه‌ها به طور طبیعی تاثیر قابل توجهی در جایگاه و موقعیت ایران دارد و کشورمان را به کشوری تهدید ناپذیر و تاثیرگذار در تمام معادلات سیاسی، نظامی و اقتصادی منطقه تبدیل کرده است، همچنین ظرفیتی برای او ایجاد کرده که اگر این ظرفیت با توان اقتصادی تبدیل شود می‌تواند هم ردیف قدرت‌های بزرگ جهانی مثل چین و سواحل مکران در حوزه خلیج فارس قرار بگیرد و تاثیر بسیار شگرفی در آینده داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار