در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انباشت ۳.۵ میلیون راس دام سبک در دامداری ها/ قیمت هر کیلو دام زنده ۴۰ هزار تومان است

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور از انباشت ۳ تا ۳.۵ میلیون راس دام سبک در دامداری‌ها خبر داد.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار گوشت نوسان چندانی ندارد، اظهار کرد: با توجه به فراوانی عرضه و تولید گوشت منجمد و گرم داخلی، کمبودی در بازار وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و زایش‌های مناسب، میزان عرضه دام در سطح کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است.

پوریان از افزایش نسبی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: به دلیل بروز هیجانات در بازار، قیمت دام سنگین به ۲۹ تا ۳۰ هزارتومان درب دامداری رسیده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام، وضعیت دام کشور در بخش سبک و سنگین را مناسب ارزیابی کرد و افزود: با وجود ذخیره سازی مناسب گوشت پشتیبانی امور دام، نیازی به واردات نداریم.

پوریان قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود روند مناسب تولید داخل و ذخایر مناسب پشتیبانی امور دام نباید شاهد التهاب قیمت در بازار باشیم اما متاسفانه در برخی خرده فروشی‌ها با نرخ‌های دلخواه عرضه می‌شود.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه حدود ۳ تا ۳.۵ میلیون راس دام سبک در دامداری‌ها انباشت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر با وفور دام سبک و سنگین در دامداری‌ها روبرو هستیم که این امر بیانگر افزایش ۵۰ درصدی تولید دام‌های پروار است، در حالیکه سال گذشته اکثر دام‌ها داشتی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت گوشت ، دام سبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار