اتصال ۴۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری فراهم شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی از پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه توسعه ارتباطات روستایی از طریق فیبرنوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی مرتضوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت : پروژه فیبر نوری روستایی (تار) با هدف ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی روستایی و تامین پهنای باند اپراتور‌های موجود در مناطق محروم و فاقد زیرساخت، کمتر توسعه یافته و مرزی جهت ارائه سرویس باند پهن و اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت زندگی و کسب و کار روستاییان در حال اجرا است.

او  با اشاره به اینکه تاکنون بستر ارتباطی اتصال ۴۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری فراهم شده است افزود: در این پروژه با اجرای ۳۸۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان‌های اسفراین، جاجرم، فاروج، مانه و سملقان، شیروان، بجنورد و رازوجرگلان، ۸۹ سایت و مرکز مخابراتی به شبکه فیبر نوری استان متصل می‌شوند.


بیشتر بخوانید


مرتضوی با اشاره به پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه فیبرنوری گفت: تاکنون بستر ارتباطی اتصال ۴۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات استان گفت : اعتبار پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی از محل اعتبارات ملی توسعه خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تامین می‌شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فیروزی
۲۱:۲۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام می شود شبکه ی اینترنت فیبرنوری تلفتن همراه بی سیم در روستای گلچشمه محلات فعال کنید
Iran (Islamic Republic of)
فیروزی
۱۹:۳۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید می شود اینترنت خط تلفن ثابت فیبرنوری بی سیم روستای گلچشمه محلا ت فعال کنید