رکوردزنی خشونت پلیس آمریکا/ قتل ۶ هزار و ۵۵۷ شهروند در ۵ سال

تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد خشونت پلیس آمریکا طی سال‌های اخیر افزایش یافته و بیشتر قربانیان از رنگین‌پوستان این کشور هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، بین سال‌های ۲۰۱۴ تا  ۲۰۱۹، پلیس آمریکا  ۶۵۵۷ نفر از شهروندان این کشور را به قتل رسانده است.طبق آمارها ۲۵ درصد از کشته‌شدگان سیاه‌پوست بودند، و این در حالی است که سیاه‌پوستان تنها  ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

 قتل بیرحمانه جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی آتش زیر خاکستر تبعیض نژادی در آمریکا را دوباره شعله‌ور کرد و حالا بیش از سه ماه است که شهرهای آمریکا صحنه اعتراض مردم به رفتار خشونت آمیز پلیس و تبعیض‌نژادی نهادینه شده در آمریکا است.

در ادامه این اعتراضات دامنه دار چند روز یکبار فیلمی از کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست به سرعت در بین کاربران شبکه های اجتماعی در آمریکا دست به دست می شود. دوشنبه این هفته بود که شبکه «ای‌بی‌سی‌نیوز» آمریکا، خبر از کشته‌شدن یک شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس این کشور را داد.

ماموران پلیس محلیِ لس آنجلس دیجون کیزی ۲۹ ساله را در هنگام دوچرخه‌سواری به دلیل آنچه که پلیس آمریکا آن را ایست و بازرسی اعلام می کند، متوقف کرده و سپس با شلیک گلوله او را به قتل رسانده‌اند.

وبگاه شبکه الجزیره امروز تصاویر و مشخصات  شهروندان سیاه پوستی که توسط پلیس  آمریکا کشته شده‌اند را منتشر کرده است. بنابر گفته‌های معترضان به تبعیض نژادی در آمریکا، بیشتر کشته‌شدگان جرمشان فقط سیاه پوست‌بودن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار