جنگی شدن اوضاع داخلی آمریکا به نفع ترامپ است/ تحصیل‌کرده‌های نیویورکی پیش‌خدمت‌های رستوران‌اند

تحلیلگر آمریکایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد هیچ کدام از احزاب کنونی قادر به حل مشکلات ساختاری جامعه آمریکا نیستند.

درپی قتل هولناکِ جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، اعتراضات سراسری علیه نژادپرستیِ نهادینه‌شده در این کشور خیلی زود در ایالت‌های مختلف زبانه کشید. اعتراضات اخیر در آمریکا از ابعاد مختلفی بی‌سابقه است. از جمله ویژگی‌های خاص این اعتراضات می‌توان به حضور پررنگ سفیدپوستان دوشادوشِ سیاهان و همچنین حضور انبوه آمریکایی‌ها در اعتراض به خشونت‌های وحشیانه پلیس اشاره کرد.

هرچند که از شدت اعتراضات قدری کم شده، اما به اعتقاد کوین بارت، تحلیلگر آمریکایی، ناآرامی‌ها در آمریکا تا روز انتخابات ریاست جمهوری یعنی  ۱۳  آبان ادامه خواهد یافت. بارِت تاکید می‌کند که هیچ یک از طیف‌های سیاسی در آمریکا، قادر به حل مشکلات ساختاری جامعه آمریکا نیستند. به گفته این تحلیلگر آمریکایی سرکوب اعتراضات به خشم آمریکایی‌ها دامن می‌زند و جنگی شدن وضعیت داخلی در چارچوب منافع دونالد ترامپ است. 

بارت که خود در ویسکانسینِ آمریکا ساکن است، عملکرد بسیار ضعیف ترامپ در مدیریت شیوع ویروس کرونا و همچنین بیکاری گسترده در میان جوانان آمریکایی را از جمله دلایلی می‌داند که به اعتراضات اخیر در این کشور دامن زده است. در ادامه متن مصاحبه‌ای که کوین بارت برای گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کرده را می‌خوانید.

اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا تا کجا ادامه پیدا می‌کند و دامنه تاثیرات آن چقدر خواهد بود؟

این سوالی است که پاسخ دادن به آن سخت است، شدت اعتراضاتی که در پی مرگ وحشیانه جورج فلوید آغاز شد، طی هفته‌های اخیر کاهش یافته، اما به هر حال، اعتراضات در برخی نقاط همچنان ادامه دارد. مثلاً در پورتلند، هنوز هم شاهد اعتراضات خیابانی هستیم و یا معترضان حدوداً دو هفته پیش در کپیتال هالِ سیاتل منطقه‌ای خودمختار در آمریکا را اعلام کردند.


سرکوب اعتراضات به خشم آمریکایی‌ها دامن می‌زند

واقعاً سخت است که بگوییم اعتراضات کنونی در چه مرحله‌ای به پایان خواهد رسید. اما فکر می‌کنم که اعتراضات در برخی از شهر‌ها تا موعد انتخابات ریاست جمهوری ادامه پیدا خواهد کرد. مسئله‌ای که در اعتراضات اخیر وجود دارد، اصرار ترامپ به برقراری قاعده «قانون و نظم» است. این رویکرد ترامپ و اصرار او به پایان اعتراضات، باعث می‌شود تا حضور معترضان در خیابان‌ها ادامه یابد. از نظر معترضان تا وقتی که اعتراضات ادامه دارد، تظاهرات در خیابان‌ها جاری است، معترضان شعار می‌دهند و در کل تظاهرات تحت تاثیر نیروی فدرال تحت امر ترامپ قرار نگرفته، این یک پیروزی بزرگی رقم خورده است.واقعیت اشاره شده ما را به سوال دوم می‌رساند.

تا چه میزان اعتراضات اخیر در آمریکا در محبوبیت ترامپ در انتخابات آتی تاثیرگذار خواهد بود؟

البته شاید بتوان این سوال را به صورت عکس هم پرسید طی روز‌های اخیر ترامپ به طور میانگین ده درصد ازجو بایدن رقیب دموکرات خود عقب بوده است. این موضوع گویای شرایط خوب برای نامزد دموکرات‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است. پیش از این و به خاطر مسائل مختلفی که طی ماه‌های اخیر آمریکا شاهد آن بوده، از وضعیت ناگوار اقتصادی گرفته تا اعتراضات مربوط به قتل جورج فلوید، ابهاماتی بزرگی در رابطه با رهبری ترامپ در جامعه آمریکا ایجاد کرده است.

به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ قادر به کنترل شیوع ویروس کرونا نیست. نظریه غالب در آمریکا این است که ترامپ باید با قاطعیت در ماه فوریه در خصوص ویروس کرونا تصمیم گیری می‌کرد. اما وی اقدام معناداری در این باره انجام نداد و گفت که مشکلی پیش نخواهد آمد. بدین ترتیب زمان زیادی از دست رفت و شیوع ویروس غیر قابل کنترل شده است. آمریکایی‌ها عمده مشکلات کنونی را از چشم دونالد ترامپ می‌بینند، بنابراین عدم اقدام و یا اقدامات نامنظم، آشوب زده و مغایر از سوی ترامپ هم طی ماه‌های اخیر حس شد.

جنگی شدن اوضاع داخلی  آمریکا به نفع ترامپ است

ذهنیت کنونی در جامعه آمریکا این است که علت اصلی آشوب فعلی در آمریکا واقعاً خودِ ترامپ است و همین مسئله موجب پیشتازی جو بایدن شده، اما فراموش نکنیم که همواره امکان وقوع سناریوی دیگری هم وجود دارد. اگر خشونت اعتراضات از حدی بالاتر رفته و تبدیل به یک شورش واقعی شود، یا اگر شاهد ظهور اقدامات تروریستی در اعتراضات باشیم و یا اینکه طرفداران ترامپ حمله‌ای تروریستی را انجام داده و آن را گردن معترضان بیاندازند، آنگاه آمریکا ممکن است از کاخ سفید حمایت کند و بخواهد تا دست به سرکوب شدید اعتراضات بزند. بدین ترتیب اگر آمریکا وارد یک جنگ داخلی شود رسانه‌هایی که دشمن ترامپ هستند هم حمایت از او را آغاز خواهند کرد؛ بنابراین اینکه ترامپ جنگی داخلی به راه بیاندازد تا مجدداً در انتخابات پیروز شود هم دور از ذهن نیست.

فرضیه مطرح شده، قطعیت ندارد. شاید هم اعتراضات به حکومت ترامپ پایان دهد و ما از شرش خلاص شویم. هرچند که تاکنون و با توجه به شرایط موجود این سناریو‌ها چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

 خواسته‌های معترضان آمریکایی چیست؟

خوب، این سوال خوبی است. دلایل متعددی وجود دارد که موجب مشارکت افراد در اعتراضات شده. بر اساس داده‌ها، حضور جوانان در اعتراضات اخیر بسیار چشمگیر بوده. این افراد عموما تحصیل کرده‌اند و از دانشگاه‌های خوب فارغ‌التحصیل شدند، آن‌ها انتظار داشته‌اند که بتوانند در موقعیت‌های خوبی مشغول کار شوند،  در دولت، رسانه، سیاستگذاری و ... نقش آفرینی کنند، اما هرگز نتوانستند به خواسته‌های خود برسند.

تحصیل‌کرده ‌های نیویورکی، پیش خدمت‌های رستوران‌اند

اساتید حق‌التدریسی در آمریکا درآمد بسیار کمی دارند و شماری از آن‌ها حتی در نیویورک پیشخدمت رستوران هستند. بسیاری معتقدند انتظارات آن‌ها برآورده نشده. این عامل مهمی است که به تظاهرات دامن زده، بیکاری در آمریکا زیاد است و ویروس کرونا هم به حجم بیکاران افزوده. در نظر بگیرید که این مردم با ظلم و خشونت پلیس هم مواجه شدند آن‌ها دیده‌اند که پلیس نژادپرست اقدام به قتل یک سیاهپوست کرده است؛ بنابراین به اعتقاد من بزرگترین خواسته معترضان اصلاح رفتار پلیس است. پلیس باید شلیک کردن به سمت مردم مخصوصاً افراد سیاه پوست را متوقف کند. البته تحقق این درخواست سخت به نظر می‌رسد. امکان محدودسازی شلیک پلیس آمریکا به سمت معترضان و اجرای قوانین سختگیرانه وجود دارد، اما به هر حال تعداد مشخصی از تیراندازی‌ها به هر حال از بین نخواهد رفت.

اختلافات بین پلیس و مردم در مناطق فقیر نشین همچنان ادامه خواهد یافت. آمریکایی‌هایِ آفریقایی‌تبار‌ که در مناطقی با میزان جنایت بالا ساکن هستند، همچنان با خطر شلیک پلیس مواجه خواهند بود. خواهیم دید که آیا معترضان واقعا می‌توانند یک اصلاح معناداری در این باره انجام دهند یا خیر؟

طی اعتراضات اخیر در برخی از موارد شاهد درخواست برای پایین آوردن نماد رهبران قدیمی آمریکا بودیم که از نگاه معترضان خط فکری سیاسی اشتباهی داشتند. معترضان در این باره موفق بودند و در خیلی از موارد دولت با درخواست آن‌ها موافقت و نماد‌ها را حذف کرده است. البته تأثیرات حذف این نماد‌ها بر اوضاع نژادپرستی در آمریکا در آینده باید مشخص شود.

آیا در رفتار با اقلیتهای نژادی، تفاوتی بین جمهوری‌خواهان و دموکراتها وجود دارد؟

به نظر من تفاوت‌هایی بین رفتار دموکرات‌ها و جمهوری خواهان علیه سیاه پوستان وجود دارد. دموکرات‌ها در پی سر کار آمدن فرانکلین روزولت در دهه ۱۹۳۰ میلادی، سیاست سودجویانه‌ای را در خصوص سیاه پوستان اعمال کردند. براساس این سیاست، دموکرات‌ها از خود حس علاقه و همدردی به سیاه پوستان نشان می‌دادند. البته خیلی پیش از روزولت نبود که که وودرو ویلسون، ۲۸اُمین رئیس جمهور آمریکا از «کلو کلاکس کلان»‌ها که جنبشی نژادپرست و سفیدپوست هستند، حمایت می‌کرد.

اما از زمان روزولت و دهه ۱۹۳۰ میلادی به بعد، دموکرات‌ها سعی کردند تا سیاه پوستان را به ائتلاف خود ملحق کنند و تا حدود زیادی هم موفق شدند. شمار زیادی از سیاه پوستان در انتخابات آمریکا به حزب دموکرات رای می‌دهند.

اما جمهوری خواهان هم در این باره بیکار نبوده و و در سال ۱۹۶۸، استراتژی جدیدی را اتخاذ کردند. با انتخاب نیکسون به عنوان رئیس جمهور جدید، آن‌ها سفیدپوستان را از خطر ادعایی سیاهان می‌ترساندند و تلاش می‌کردند تا آن‌ها را متقاعد کنند تا به جمهوری خواهان رای دهند؛ بنابراین از آن زمان تاکنون تحولات سیاسی به همین ترتیب بوده است.

نه جمهوری‌خواهان و نه دموکرات‌ها قادر به حل مشکلات ساختاری جامعه آمریکا نیستند

جو بایدن تلاش می‌کند تا نظر سیاه پوستان را به کارزار انتخاباتی خود جلب کند. البته ترامپ هم در تلاش است تا آرای سیاه پوستان را به طور مطلق از دست ندهد. وی این پیام را به سیاه پوستان می‌فرستد که برقراری قاعده به اصطلاح «قانون و نظم» می‌تواند به نفع آن‌ها باشد؛ و البته ترامپ در این باره موفق هم بوده. اگر محتوای منتشر شده برخی از نظرسنجی‌ها صحیح باشد تا ۴۰ درصد از سیاه پوستان به ترامپ رای می‌دهند. همین میزان از آرا هم یک پیروزی برای ترامپ محسوب می‌شود.

اما نهایتا باید بدانیم که نه جمهوری خواهان و نه دموکرات‌ها به این زودی‌ها قادر به حل مشکلات واقعی و ساختاری جامعه آمریکا از جمله تفاوت فاحش بین ثروتمندان و فقرای آمریکایی نیست و اقدامی در این باره هم انجام نخواهند داد.

هرچند که برخی از دموکرات‌ها از اصلاح ساختاری جامعه آمریکا سخن می‌گویند، اما امید چندانی به اتخاذ سیاستی استوار در این باره وجود ندارد.

در جامعه آمریکا بی عدالتی در حال افزایش است، کارخانه‌ها و تولیدی‌ها به خارج از کشور برون‌سپاری شده است. موقعیت‌های شغلی کم شده و ربات‌ها و سیستم‌های اتوماسیون جای انسان‌ها را گرفته اند. این هم علت دیگری است که اوضاع را برای سیاه پوستان و دیگر آمریکایی‌ها سخت کرده است.

هیچ یک از احزاب حداقل تاکنون قادر به حل نگرانی‌ها نبوده‌اند. تنها ظهور یک حزب دیگر و یا اصلاح اساسی در یکی از احزاب می‌تواند مشکلات بزرگی که آمریکا با آن مواجه است را حل کند. آمریکا تحت رهبری عده‌ای است که از سوی یک باند تبهکار بین‌المللی حمایت می‌شود. جنگ‌های جهانی، حادثه یازده سپتامبر، رکود‌های اقتصادی کوتاه‌مدت و بلندمدت نیز ناشی از همین باند تبهکار بین‌المللی است. خلاص شدن از شر این باند تبهکار بین المللی باید اولویت شماره یک مردم آمریکا باشد. هر چند که هیچ نشانه‌ای دال بر تغییر وضعیت کنونی نمی‌بینم.
محمدحسن نیک‌بین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
ظاهراً طبق آنچه شما می فرمائید اوضاع در آمریکا خیلی خرابه. اول: اگر اوضاع این همه خرابه چرا این همه از آقا زاده ها در آنجا تشریف دارند و حاضر به باز گشت به این کشور بسیار خوب خودمان ایران نیستند؟!!!!!!! دوم: خوب چرا شما تعدادی از این برنامه ریزان بسیار خوبتان را به آنجا نمی فرستید تا اوضاع را همانند اوضاع بسیار عالی ایران سروسامان دهند؟ فقط لطفاً توجه داشته باشید که فعلاً از 80 میلیون جمعیت ایران 70 میلیون زیر خط فقر هستند. آمریکا 400 میلیون جمعیت دارد، زیر خط فقر بردن 350 میلیون نفر احتیاج به یک برنامه بیچاره ساز قوی تر دارد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
تحصیل کرده های ما چیکاره هستند؟!!!! بعدش منزلت و حقوق یک پیش خدمت رستوران در خیلی از کشورها کم از حقوق یک مهندس تو اون کشور نداره، در کشور ما که طبق آمار خودتون بیکاران دکتری بیش از بیکاران کارشناسیه، بهتره بجای ایراد گرفتن از دنیا به مشکلات خودمان بپردازیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ببخشید// با مدرک فوق لیسانس // اگه یکی بخواد بره امریکا از کدوم طرف باید بره
Canada
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه خیلی ها که توی ماشین زندگی میکنند
کار دارند .ولی کافی برای کرایه کردن یک اتاق نبست
حتی تحصیلات عالیه دارند
متاسفانه کانالهای معاند واقعیت ها را نمیگویند
یکطرف سکه را رو میکنند تا
هم وطن ها ناامید و افسرده شوند
Canada
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه بیشتر پیر و پارتال ها و عجوزه ها سرکارند و
جوانان بیکار
انگاری که در تمام دینا این عمل بیکاری
جوانان وجود دارد و
گوش شنوا هم نیست
مشکل اینه که جوانان با خانواده مثل ایران
زندگی نمیکنند .
خیلی هاشون کارتن خواب میشوند
و یا در ماشین زندگی میکنند
Invisible peoples. در یوتیوب ببینید
خیلی هاشون کار داشتند
بیکار که شدند .در ماشین یا در خیابان زندگی میکنند
جای بسی تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۲۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام
تحصیلکرده های ما بیکارن.حداقل اونا یه منبع درآمد مطمعن دارن.
Iran (Islamic Republic of)
مدافع حرم
۲۱:۰۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
دولت واردات کالای ارز بر را ممنوع کند
Germany
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
آمریکا بد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اگه تحصیل کرده هاشون بیکارن پس این همه علم و اختراع تو دنیا رو کی انجام میده.
اقا اصلا نه من و نه شما از رو هوا نمیتونیم حرف بزنیم. یک گزارش تهیه کنید از میزان درامد افراد زیر 30 سال ایران و امریکا.
اونا از 18 سالگی مستقل زندگی میکنن اینجا تو 30 سالگی هنوز دنبال کارن.
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
بله البته کار هایی اعضای کنگره کار های شایانی در اصلاح ساختار ها انجام داده اند.
ما هم شاهدیم که آنها عکس های قشنگی گرفتند که شال ها آفریقایی به گردن داشتند و زانو زده بوذنئدو سر به ریر بودنذ!
فقط کاش یک کلید هم میگفرفتئد دستشون تا مردم ببیننذ که که چه کار هایی موثر انجام داده شذه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
شما که تیتر می زنید تحصیلکرده های آنریکا پیش خدمتهای رستوران، قبلش یه نگاه به تحصیلکرده های ایران هم بندازید.
هزاران نفر با مدرک دکترای تخصصی در رشته های مختلف یا بیکاران یا کاری غیر مرتبط با رشته و مدرکشون دارند.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۷:۴۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ساختار حاکمیتی آمریکا فعلاً اجازۀ اصلاح اساسی در آن کشور را نخواهد داد مگر اینکه یک تحول اساسی و یک انقلاب واقعی در آن کشور رخ دهد و همه چیز دگرگون گردد که به این زودی ها خیلی بعید است مگر اینکه ارادۀ الهی بر این امر قرار گیرد و اتفاق غیر قابل پیش بینی و غیر عادی پیش بیاید که در آن صورت کن فیکون خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۱۷:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ترامپ تحت هیچ شرایطی در آمریکا دوباره رئیس جمهور کشور آمریکا نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
نترس خدا بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
با این سر و صدایی که بعضا تو بخش نظرات راه انداختند فکر کنم برای اینکه آقایون سکته نزنند باید بزودی از کوین بارت درخواست کنید حرفشو در مورد بیکار بودن و کم درآمد بودن اساتید و فارغ التحصیلان در آمریکا پس بگیره و بجاش پروپاگاندای بی.بی.سی فارسی و سعودی اینترنشنال رو تکرار کنه تا شاید مورد بخشش قرار بگیره. به هر حال آقایون طرفدار دموکراسی و آزادی بیانند دیگه ولی تا وقتی که چیزی رو بگی که اونا خوششون بیاد
Russian Federation
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
بحث سر بیکاری آمریکاییها نیست سر اینه که خودشون فکر میکنند تحصیل کرده های ایرانی الان خیلی وضعشون بهتره گور بابای آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ترامپ حمایت تعداد زیادی از افراد معروف به سفید پوستهای ملی گرا رو از دست داده. گروهی از ملی گراهای سفیدپوست حزب جدیدی با نام حزب عدالت ملی تاسیس کردند و سخنران جلسه در مراسم سالگرد شارلوتزویل علنا اعلام کرد به دلیل عمل نکردن ترامپ به وعده‌هاش مبنی بر ساخت دیوار مرزی، بازگرداندن مشاغل به آمریکا، خروج نیروهای آمریکا از خاور میانه و خاتمه جنگها و رقصیدن ترامپ به ساز برنارد کوشنر و یهودیهای صهیونیست از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت نمی‌کنند. مشکل ترامپ اینه که بین دو گروه گیر کرده که با هم تفاوت کامل جهانبینی و منافع دارند. اوانجلیستها که به شدت طرفدار اسراییل وصهیونیزم جهانی‌اند و ملی‌گراهای عمدتا سفید پوست که به شدت مخالف اسراییل، لابی اسراییل و سرمایه دارهای یهودی حاکم بر آمریکا هستند. تنها شانس ترامپ برای پیروزی دوباره وقوع یه درگیری شدید در آمریکا و گسترش آشوبها و خسارات به اماکن عمومیه تا مردم عادی رو از ترس بدتر شدن اوضاع به طرفداری از خودش جذب کنه والا دیگه بعیده با شرایط موجود بتونه رای ملی گراها رو مثل سال ۲۰۱۶ بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
حوصله‌ت شد این همه نوشتی
Russian Federation
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
آخر اینهمه صغرا کبرا که چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
روزانه هزاران نفر در آمریکا از فقر و گرسنگی میميرند ایکاش همشون بمیرند از سرشان خلاص شويم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
دولت امریکاست که تروریسته وگرنه بیشتر مردم امریکا از این وضع ناراحتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
روزانه هزاران نفر در آمریکا از فقر و گرسنگی میميرند ایکاش همشون بمیرند از سرشان خلاص شويم
Russian Federation
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
برات متاسفم که مردن انسانها رو آرزو میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اونایی که از آزادی بیان تو آمریکا دم میزنند تشریف ببرند ببینند با افرادی مثل کوین برت که در مورد حقیقت یازده سپتامبر افشاگری کردند چه برخوردی شده. کمترین بلایی که سرشون آوردند ترور شخصیت و بردن آبروی این افراده البته بعد از اینکه دیدند بایکوت خبری کامل فایده‌ای نداره و تعداد افرادی که به این اطلاعات دسترسی پیدا کردن از حدی بیشتر شده. اخراج از محل کار، بازداشت، مسدود کردن حساب بانکی و حتی در چند مورد قتل شاهدان که جای خود داره. به کریستوفر بولین توی خونه خودش حمله کردند و هنگام بازداشت دستشو شکوندند که در نهایت از آمریکا خارج و در اروپا ساکن شد. پروفسور استیون جونز رو از محل تدریس اخراج کردند اون هم به مسخره ترین دلیل ممکن. طی یک مصاحبه گزارشگر استیون جونز رو تحت فشار قرار داد که چه کسی مسئول عملیات ۱۱ سپتامبره بنده خدا به ناچار گفت من نمیدونم ولی عده‌ای سرمایه‌دارها و بانکدارهای قدرتمند رو مسئول میدونند بلافاصله بعد از برنامه یه خاخام تماس میگیره و میگه بانکدار یک جور ارجاع به یهودیهاست و روز بعد هم از محل کار اخراج میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
تحصیل کرده های داخل ایران بیکار و خانه نشین و افسرده ناامید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
با مدرک فوق لیسانس توی یه مدرسه غیر دولتی با کار هر روز از ۷ صبح تا ۱ بعد از ظهر و حقوق ماهی ۵۵۰ هزارتومن.
این وضعیت یه تحصیلکرده در ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۱۵:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ایرانی ها مقیم امریکا به ترانپ رای مثبت ندهند
کار ترامپ تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
بعضیهاشون از بس خائنند به ترامپ و پمپئو نامه نوشتند برای تحریم بیشتر. یه سریشونم به ترامپ میگند عموترامپ و یکی هم بود میگفت ترامپ شیردل بزودی نظام رو براندز میکنه که خودش مرد و ترامپ شیردلش هم با جان بولتون هیچ غلطی نتونستند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
تحصیل کرده های ما هم راننده اسنپ هستند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
تحصیل کرده چه دانشگاهی و با چه مدرک و معدلی؟ تعداد دانشگاهها توی ایران خیلی زیاده از دانشگاههای دولتی بگیر تا آزاد و پیام نور و هزار جور دانشگاه و موسسه آموزشی دیگه که متاسفانه اکثر فارغ التحصیلان نه تنها قادر به کار آفرینی نیستند که حتی امکان استخدام در شرکتها رو هم به دلیل سطح بسیار پایین اطلاعات و مهارت در حل مسئله ندارند. توقع نداری که فارغ التحصیل‌های هر رشته‌ای از هر دانشگاهی در ایران رو با فارغ التحصیلان ام.آی.تی و هاروارد مقایسه کنند؟ توی ایران تحصیل حتی در دانشگاه آزاد در مقایسه با آمریکا تقریبا رایگانه. در آمریکا اگه هدفت ورود به دانشگاههای معتبر باشه باید پدرت پول داشت باشه و بفرستدت مدارس خصوصی با هزینه بالا و تازه برای تحصیل در دانشگاه یا باید پول زیادی داشته باشی یا وام بگیری. محض اطلاعت بدهی دانشجویی در آمریکا بیش از یک و نیم تریلیون دلاره و خیلی از دانشجوها به دلیل عدم امکان تامین هزینه یا پرداخت قسط و سود بانکی تحصیل رو رها می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
yas
۱۸:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اول باید با کسان و گروه هایی که دانشگاه های بی ضابطه و رشته های نا مربوط را دایر کرده محاکمه کنند بعد به جوان ایرانی بگویند چرا در فلان دانشگاه و فلان رشته درس خوندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
ارشد از دانشگاه دولتی با رتبه دورقمی در رشته طراح صنعتی و لیسانس مکانیک دولتی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
این باند تبهکار همان لابی صهیونیستی است که کل فتنه های عالم مستقیم یا غیر مستقیم از آنها ناشی میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
جوانان ما هم خداروشکر همه سرکارن و شاغلن، خونه و ماشین دارن و چیزای دیگه. لطفا کاری به دیگران نداشته باشید. ما کم مشکل داریم که از مشکلات کشورهای دیگه میگید؟؟؟ اگه راست میگید مشکل جوانان تحصیلکرده بیکار خودمون رو حل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
جوانان ما هم خداروشکر همه سرکارن و شاغلن، خونه و ماشین دارن و چیزای دیگه. لطفا کاری به دیگران نداشته باشید. ما کم مشکل داریم که از مشکلات کشورهای دیگه میگید؟؟؟ اگه راست میگید مشکل جوانان تحصیلکرده بیکار خودمون رو حل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
فرق ما با آمریکا اینه که اونها چند قرن استعمار و غارت کردند و هنوز به دزدی از ملتهای دنیا ادامه میدند ولی ما این چند قرن همیشه تحت ظلم و ستم و استعمار و جنگ و تحریم از طرف امثال آمریکا بودیم. همین که تا حالا نتونستند تکه پارمون کنند و هنوز با وجود سختی‌های معیشتی و فعالیت خائنین و جاسوسان آمریکا و اسراییل و هزاران مشکل دیگه نتونستند اقتصاد رو به طور کامل متلاشی کنند باید خدا رو شکر کنیم. نصف همین تحریمهایی که علیه ایران اعمال کردند علیه هر کشوری اعمال میشد طی چندسال به وضعی دچار میشدند که علف هم برای خوردن نداشتند
Russian Federation
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
نتونستن کاری کنن دیگه از نظر جنابعالی کار دیگه چیه شما از رشد جمعیت و اقتصاد و آمار ازدواج و آمار طلاق خبر داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ببخشد که تحصیل کرده ای ما همه بهترین شغل رو دارن
الان از 100درصد 99درصدشون بیکارن یا اسنپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
چراتحصیل کرده ها خودمان رانمیگین چیکارمیکنن؟کارگری هم گیرشون نمیاد.اونا اگ توی رستورانم کار کنن کفاف زندگیشونومیده.ولی ما چی؟ حتی کارمندامونم بااین اوضاع اقتصادی مملکت حقوقشون کفاف زندگیشون نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
نه اینکه تحصیل کردگان ما در تخصص خودشان به کار گرفته شده اند.
آخرین اخبار