آیا گره مذاکره واشنگتن-پیونگ‌یانگ باز می‌شود؟

تاکید آمریکا و کره‌جنوبی بر ازسرگیری مذاکره با کره‌شمالی

نمایندگان ویژه واشنگتن و سئول بر لزوم ازسرگیری هرچه سریع‌تر مذاکرات با کره‌شمالی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز اعلام کرد نمایندگان ویژه سئول و واشنگتن بر لزوم ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با پیونگ یانگ تاکید کرده‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای در این باره گفت «دو طرف ارزیابی‌های اخیر خود را از وضعیت شبه جزیره کره به اشتراک گذاشتند و به درک مشترکی رسیدند بر این مبنا که گفتگو‌های کره شمالی و آمریکا باید هرچه سریع‌تر از سرگرفته شود تا دستیابی به پیشرفت اساسی به منظور خلع سلاح هسته‌ای کامل (پیونگ یانگ) و ایجاد صلح دائم در شبه جزیره کره ممکن شود.»

در ادامه این بیانیه آمده است دو نماینده ارشد آمریکا و کره جنوبی همچنین در مورد شرایط و راه‌های همکاری مشترک در این زمینه با یکدیگر گفتگو کردند.

اوایل امروز «لی دو هون» نماینده ویژه در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره از وزارت امور خارجه سئول با «استفان بیگون» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی تلفنی در این باره گفتگو کردند.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از اجلاس ناموفق فوریه ۲۰۱۹ در هانوی که در آن واشنگتن خواستار اقدام قاطع پیونگ یانگ برای نابودی کامل تجهیزات هسته‌ای خود شده بود، ناتمام ماند. در آن نشست کره شمالی، آمریکا را متهم کرد که به وعده‌های پیشین خود عمل نکرده و گام‌هایی که واشنگتن قرار بود بردارد هنوز اجرایی نشده است.

مذاکرات ماه اکتبر در سوئد نیز نتوانست بن بست حاصل شده در این گفتگو‌ها را باز کند. گفتگو میان دو کره نیز به دنبال تصمیم کره شمالی برای قطع تمامی خطوط ارتباطی با سئول در ماه ژوئن در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار