به تازگی ترامپ در نقش رئیس جمهور نظم و قانون ظاهر شده است و مفسران آن را تاکتیک انتخاباتی می‌دانند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  برخی سخنان و مواضع ترامپ را هیزمی برای زبانه کشیدن شعله‌های نژاد پرستی می‌دانند، اما ترامپ هیزم نیست. او، خود مشعل متحرک است که همه جا را به آتش می‌کشد. این، اما به مواضع ماه‌های اخیر ترامپ پس از مرگ جورج فلوید که موج تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا را به راه انداخت، مربوط نمی‌شود.


بیشتربخوانید


جرقه آتشی که ترامپ به راه انداخته به سال اول ریاست جمهوری‌اش بازمی گردد. زمانی که جوان راست گرای افراطی در «شارلوتزویل» ایالت ویرجینیا، با خودرو به سوی مخالفان راست‌گرایان افراطی راند و یک زن ۳۲ ساله را کشت و ۱۹ نفر را زخمی کرد. اما ترامپ به جای محکوم کردن مجرم، همه طرف‌ها را مقصر دانست.

این مواضع رئیس جمهور آمریکا هنوز ادامه دارد و قربانی می‌گیرد. او پیش از سفر خود به شهر بحران‌زده «کنوشا» در ایالت ویسکانسین با حمایت از پلیس گفته بود: «شما حتی اگر یک افسر پلیس با سابقه کاری ۱۵ سال نیز باشید در رویارویی با یک فرد بدکار و شرور گاهی تنها به اندازه کسری از ثانیه زمان دارید تا واکنش نشان دهید و اگر خطا کنید جان خود را از دست می‌دهید؛ پلیس در چنین شرایطی است که دچار لغزش می‌شود و تصمیم نادرستی می‌گیرد.»، اما ترامپ از کدام لغزش صحبت می‌کند؟ وقتی پلیس کنوشا هفت گلوله به سوی فردی سیاه پوست به نام «جیکوب بلیک» از پشت شلیک کرده و باعث شده است وی برای همیشه فلج شود.

ترامپ برای چند ساعت از شهر بحران‌زده کنوشا دیدن کرد. اما به جای نژادپرستی ماسک «پلیس خوب» و برقرار کننده امنیت بر چهره زده بود. تحلیل گران و مفسران رسانه‌های آمریکا ظاهر شدن ترامپ در نقش رئیس جمهور «نظم و قانون» را تاکتیک انتخاباتی او می‌دانند.

آزمایش مواد مخدر از خود و بایدن

یک توهم از کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ با دونالد ترامپ همراه است. هیچ کس توان رقابت با او را ندارد مگر این که دوپینگ کرده یا مواد مصرف کرده باشد. نظری که او در قبال رقیب خود، هیلاری کلینتون داشت و حالا آن را در مقابله با بایدن مطرح کرده است. رئیس جمهور آمریکا مجدد بر خواسته خود مبنی بر انجام تست مواد مخدر توسط دو کاندیدا پیش از مناظرات ریاست جمهوری این ماه تأکید و بدون هیچ‌گونه مدرکی ادعا کرد که جو بایدن، نامزد دموکرات «نوعی محرک مصرف می‌کند.» ادعای رئیس جمهور آمریکا بر این بنا شده که بایدن در ماه مارس، به طور چشمگیری عملکرد مناظره خود را در مقابل سناتور برنی سندرز بهبود بخشیده است. ترامپ نخستین بار هفته گذشته ایده آزمایش اعتیاد برای او و بایدن پیش از مناظرات پاییز را مطرح کرد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار