بوستان لیان بوشهر؛ بوستانی در کناره خلیج فارس

بخش نخست بوستان لیان پس از حدود یک سال کار، به بهره‌برداری رسید تا بوشهری‌ها بتوانند از بخش دیگری از ساحل این شهر بهتر استفاده کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بخش نخست بوستان لیان بوشهر تیر پارسال شروع شد و حالا به بهره‌برداری رسمی رسیده است.

ساخت این بوستان ساحلی البته به سال‌ها قبل باز می‌گردد اما ناتمام ماند و با وجود قرار گرفتن در نقطه‌ای خوش منظره، مردم نتوانستند از این بوستان استفاده کنند.

بوستانی در کناره خلیج فارس

پس از اینکه اداره این بوستان به شهرداری بوشهر واگذار شد تکمیل آن یکی از اولویت‌های شهرداری قرار گرفت.

اکنون درمراسمی با حضور استاندار بوشهر بخش نخست بوستان لیان به بهره‌برداری رسیده است.


بیشتر بخوانید


 سرپرست شهرداری بندر بوشهر در این مراسم بوستان ساحلی و گردشگری لیان را با جاذبه‌های بکر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین بوستان‌های ساحل خلیج فارس معرفی کرد و گفت: با توجه به رویکرد مدیریت شهری در خصوص توزیع مناسب و عدالت محور امکانات در شهر بوشهر و همچنین توجه به محلات جنوبی و ایجاد توسعه متوازن و توانمند سازی محلات کمتر برخوردار، اجرای بخش اول بوستان ساحلی لیان در تابستان سال ۹۸ کلید خورد.

بوستانی در کناره خلیج فارس

فردین خورشیدیان مساحت بوستان ساحلی لیان را برای اجرای طرح‌های گردشگری در بخش اول را ۲/۵هکتار عنوان کرد و افزود: در این بوستان  ضمن توسعه فضای سبز و تفریحی زیرساخت‌های لازم برای رفاه و آسایش گردشگران فراهم شده است.

او ابراز امیدواری کرد: با تخصیص و تأمین اعتبار لازم در آینده فاز‌های بعدی این طرح عملیاتی شود.

بوستانی در کناره خلیج فارس

بخش نخست بوستان لیان با عنوان طرح ایجاد توسعه فضای سبز پارک‌های عمومی شهر بوشهر عملیاتی شد که کل مبلغ موافقت نامه ۱۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده  که مبلغ ۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

در این طرح خاکبرداری٬ خاکریزی و قلوه ریزی به حجم حدود ۲۰ هزار مترمکعب، محوطه سازی به مساحت هزار و ۸۷۵ مترمربع، دیوارکشی به مساحت هزار و ۱۴۲ مترمربع، اجرای فضای سبز به مساحت چهار هزار و ۳۶۹ مترمربع، احداث هشت چشمه سرویس بهداشتی، اجرای دو هزار و ۶۲۱ متر سنگ جدول، نصب پایه‌های روشنایی ٬ نصب نیمکت و سطل زباله و آلاچیق، اجرا شد.

بوستانی در کناره خلیج فارس

همچنین احداث طاق نما با سنگ بوشهری، نمادهای بتنی ٬ احداث آمفی تئاتر ساحلی در بخش جنوبی٬ طراحی و اجرای مسیر پیاده روی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع از دیگر مشخصات بوستان ساحلی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.