رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد:

ایجاد ۳۲ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: طی ۴ سال گذشته، ۳۲ هزار شغل برای مددجویان این نهاد ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۴۱۵ طرح اشتغال برای مددجویان این نهاد اجرایی شده است.

او با اشاره به اهمیت بحث اشتغالزایی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد افزود: به منظور بررسی وضعیت طرح‌های اشتغالی ایجاد شده در این نهاد و بررسی وضعیت پایدار اشتغال از اردیبهشت ماه امسال، طرح ارزیابی اشتغال‌های ایجاد شده از سال ۹۶ تاکتون آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


بختیاری اضافه کرد: در این طرح ۳۲ هزار اشتغال در قالب ۸۱ خوشه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

او ادامه داد: از سال ۷۴ تا سال ۹۷ در کشور ۷۰۰ هزار خانوار از کمیته امداد با ایجاد اشتغال، توانمند و از چرخه حمایت خارج شدند که از پرداخت شش هزار میلیارد تومان مستمری به این افراد صرفه جویی شد.

بختیاری با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده برای جامعه هدف کمیته امداد در قالب تسهیلات ارزان قیمت است گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی مددجویان این نهاد از مشتریان خوش حساب بانک‌ها هستند و ۹۰ درصد این افراد اقساط خود را پرداخت کردند.

او با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال این نهاد به مددجویان زیرپوشش و همچنین تبصره ۱۴ پرداخت می‌شود افزود: تبصره ۱۴ شامل افرادی است که به دلیل فقر اقتصادی از دو سال گذشته زیرپوشش تسهیلات و کمک‌های موردی این نهاد قرار گرفتند.

بختیاری اضافه کرد: هم اکنون دو میلیون و ۶۵۰ هزار خانوار زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که بیش از ۶۵۰ هزار نفر از این جمعیت افراد مشمول تبصره ۱۴ هستند.

او به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت هفت ساله برای اشتغال به مددجویان زیرپوشش این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: به کارفرمایانی هم که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند نیز ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

بختیاری به نظارت و بازرسی به طرح‌های اشتغال ایجاد شده برای جامعه هدف اشاره کرد و گفت: طرح‌های اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده و با فعال شدن سامانه نظارت این وزارتخانه نظارت بر این طرح‌ها افزایش پیدا کرده است.

او با اشاره به ایجاد اشتغال خانگی به عنوان اولویت نخست این نهاد حمایتی افزود: توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار با تکریم و حفظ و حرمت مددجویان سیاست اصلی این نهاد است.

بختیاری اضافه کرد: براساس ماده ۸۳ برنامه ششم توسعه کشور سالانه ۱۰۰ هزار اشتغال برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد باید ایجاد شود که ۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد و مابقی بهزیستی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار