افتتاح سد کلقان شهرستان بستان آباد

سد کلقان شهرستان بستان آباد با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سد کلقان  با هسته رسی با مخزنی به حجم ۲۲ میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی سالانه به میزان ۲۴ میلیون مترمکعب به ارتفاع ۶۵ متر و طول تاج ۵۲۰ متر با تلاش هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ساخته شده است.

غفارزاده مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: این سد آب شرب شهرستان‌های بستان آباد، چاراویماق و بیش از ۱۰۰ روستای مسیر خطوط انتقال و آب خام تصفیه خانه شهرستان هشترود را در مجموع به حجم ۱۰.۵ میلیون متر مکعب در سال تامین خواهد کرد.

غفارزاده دیگر اهداف این سد را تامین آب مصرفی صنایع شهرستان بستان آباد و تبریز به حجم ۳.۴ میلیون متر مکعب در سال، تامین آب کشاورزی بهنگام ۱۱۰۰ هکتار از اراضی تراس رودخانه کلقان به حجم ۷.۲ میلیون متر مکعب در سال و تنظیم حقابه محیط زیست رودخانه به حجم ۳.۲ میلیون متر مکعب در سال برشمرد.

او  در خصوص اثرات اقتصادی- اجتماعی احداث این سد گفت: این سد موجب مهار سیلاب‌های منطقه، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت و ایجاد مهاجرت معکوس، افزایش سطح بهداشت عمومی، بهبود شرایط اقتصادی ساکنان منطقه و افزایش تولید، امکان ایجاد مراکز تفریحی و گسترش صنعت گردشگری و جذب گردشگر در منطقه، رونق اقتصادی و احداث کارخانجات صنعتی در شهرک‌های صنعتی خواهد شد.

این سد در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی بستان‌آباد و در دامنه ارتفاعات سهند واقع شده است و بیش از ۹۰ روستای منطقه از منابع آبی آن استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار