استاندار اردبیل:

هزار میلیارد تومان در حوزه پنل‌های خورشیدی در اردبیل سرمایه گذاری می‌شود

استاندار اردبیل گفت: در سال جهش تولید به سبب رونق اقتصادی علاوه بر افتتاح نیروگاه‌های تولید و انتقال برق، بیش از هزار میلیارد تومان در استان اردبیل سرمایه گذاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان افتتاح پست۱، ۲۳۰کیلو ولت اردبیل گفت: خط تولید نیروگاه‌های پنل‌های خورشیدی خریداری شده و بعد از ترخیص از گمرک نصب و راه اندازی می‌شود که در رونق اقتصادی استان اردبیل نقش مهمی دارد.

او با اشاره به اینکه با راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان مازاد برق خواهیم داشت افزود: این نیروگاه‌ها علاوه بر تامین برق مورد نیاز بخش صنعت و واحد‌های تولیدی میزان قابل توجهی نیز صادر می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بزرگترین نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در اردبیل ایجاد می‌شود و ۴۰۰ نفر از جوانان متخصص در این نیروگاه‌ها مشغول و فعالیت خواهند کرد.

بهنام جو با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان احداث پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ آرتا و خطوط ارتباطی آن را از سال ۹۴ شروع کرده گفت: بخش عمده منابع مالی این پروژه از محل فاینانس بانک توسعه اسلامی و بخشی دیگر از محل منابع داخلی شرکت تامین شده و امروز بطور کامل با صرف ۲ هزار میلیارد ریال به دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

او هدف از اجرای این پروژه را کاهش خاموشی‌های منطقه اعلام کرد و بیان کرد: از دیگر اهداف اجرای این پروژه افزایش قابلیت اطمینان، ایجاد زیرساخت به منظور پاسخگویی به متقاضیان جدید صنعتی و کشاورزی و همچنین کاهش تلفات شبکه توزیع است.

در این آیین رئیس جمهور و وزیر نیرو نیز بصورت ویدیو کنفرانس ضمن حمایت قاطع از پروژه‌های برقی و آبی کشور، برای تامین اعتبار کسری منابع مالی سد عمارت گرمی قول مساعد دادند.

همچنین متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این آیین گفت: میزان مصرف برق در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری پایین است و بیش از ۳۵ درصد خانواده‌ها از پرداخت بهای مصرفی معاف می‌شوند.

او افزود: نیروگاه‌های پنل خورشیدی در استان اردبیل از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تامین برق بخش صنعت و کشاورزی و همچنین روستا‌های منطقه مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار