نیلی احمدآبادی مطرح کرد؛

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور مجازی رئیس جمهور

رئیس دانشگاه تهران گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها با حضور مجازی رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نیلی احمد آبادی در بیست و هشتمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف، در خصوص برنامه آموزشی ترم جدید دانشگاه تهران اظهار کرد: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها با حضور مجازی رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. 

او ادامه داد: ما با وجود تجربه‌ای که در ترم گذشته کسب کردیم، امیدوار هستیم در سال تحصیلی جدید بهتر عمل کنیم.

نیلی احمد آبادی افزود: دانشگاه‌ها با بهره گیری از خرد جمعی سیاست‌های لازم را اعمال کردند و این محقق نمی‌شد مگر به کمک ریاست جمهوری که منجر شد در دو دوره ریاستی اخیرشان نظام پایدار مدیریتی در سطح دانشگاه‌ها و معاونان داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: ما دانشگاه‌ها با همفکری مشکلات را به حداقل رساندیم و سیاست‌های آینده را پایه گذاری کردیم. سیاست‌ها در آموزش عالی بلند مدت است و چند دوره بعد اثر خود را نشان می‌دهد. تجربه‌ای که در این ۸ سال بدست آمده مدون شده است و در اختیار آیندگان قرار می‌گیرد. دانشگاه‌ها در این دوره در رده دانشگاه‌های نسل سه و چهار قرار گرفتند و کشور اثر آن را در بلند مدت خواهد دید.

به گفته او هر لحظه ممکن است به دلیل بیماری کرونا اتفاقی بیفتد و شرایط دانشگاه تغییر کند؛ بنابراین نیاز است دانشگاه‌ها آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته باشند اگرچه سیستم مجازی همواره در کنار ما خواهد بود.

نیلی احمد آبادی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نیازمند بودجه هستند، ادامه داد: تصور می‌شد به دلیل مجازی شدن کلاس‌ها هزینه‌های کمتر شود، اما این کاهش هزینه‌ها فقط در تغذیه بود همچنین همه دانشگاه‌ها برای مهیا کردن زیرساخت‌های اینترنتی برگزاری کلاس‌ها هزینه زیادی را پرداخت کردند.

او با بیان اینکه ما چند مرحله ورودی به دانشگاه خواهیم داشت، گفت: ۱۵ شهریور زمان بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام شده است و ما ورود دانشجویان دکتری را در یک مرحله خواهیم داشت و آغاز سال تحصیلی در چند مرحله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.