برگزاری کلاس‌های دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فردوسی به صورت حضوری

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تلاش ما بر این است که دانشجویان جدیدالورود با رعایت الزامات پیشگیرانه بهداشتی در محیط این مرکز آموزش عالی حضور یابند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویان جدیدالورود در محیط واقعی و فیزیکی دانشگاه با دانشکده، گروه آموزشی و استادان خود آشنا می‌شوند و اگر شرایط شیوع ویروس همه‌گیر کرونا طوری باشد که امکان حضور دانشجو در محیط کلاس فراهم نشود، به شرایط آموزش مجازی برخواهیم گشت.

او افزود: بخشی از رسالت و ماموریت تعریف شده دانشگاه، آموزش و انتقال دانش به دانشجویان است، ولی قسمتی از نقش و ماموریت تعریف نشده دانشگاه، آموزش تعامل و زندگی دانشجویی در محیط دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: دانشجو برای نخستین بار در دانشگاه نحوه تعامل و زندگی اجتماعی و حضور در گروه‌های مختلف تحقیقاتی و آموزشی را تجربه می‌کند و حتی در این دوران استقلال اقتصادی خود را شروع می‌کند.

بیشتر بخوانید


کافی بیان کرد: مشکلی که اکنون ایجاد شده این است که به واسطه شیوع کرونا، حضور دانشجو در دانشگاه کمرنگ است لذا این نوع فعالیت‌های فوق برنامه و اجتماعی دانشجویان بسیار کم است و به همین دلیل نگران این هستیم که دانشگاه نتواند آن گونه که باید و شاید در تربیت اجتماعی دانشجو ایفای نقش کند.

آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای آموزش مجازی

او تصریح کرد: در ترم گذشته، به واسطه ویروس کرونا تا حدودی در آموزش مجازی غافلگیر شدیم و بر همین اساس از ابتدای تابستان برنامه توانمندسازی اعضای هیات علمی و دانشجویان با چاپ و انتشار بروشور و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف انجام شده است تا از ظرفیت‌های آموزش الکترونیک به بهترین نحوه استفاده شود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: در این ترم تمام هدف دانشگاه، کیفیت بخشی به آموزش مجازی است و بر این اساس برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است. تلاش شده است تا با مدیریت زیر ساخت‌ها، ضعف‌های موجود رفع شود و با جا به جایی و افزودن سرور‌ها به سمت کیفیت بخشی در آموزش الکترونیک سوق یابد.

در نظر گرفتن ساز و کار‌های لازم برای تحصیل دانشجویان خارجی

کافی اظهار کرد: آموزش دانشجویان خارجی نیز همانند دانشجویان ایرانی به صورت مجازی خواهد بود و افرادی که ضرورت حضورشان در دانشگاه از طرف استاد راهنما یا دانشکده تائید شود برای ادامه فعالیت آموزشی آن‌ها ساز و کاری تصویب شده است.

او گفت: دانشجویان خارجی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند می‌توانند به صورت مجازی آموزش خود را در کشور خودشان فرا گیرند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: امسال تقاضای پذیرش از طرف دانشجویان خارجی به نسبت پارسال خیلی کمتر شده است و امیدواریم با توجه به ظرفیت دانشگاه فردوسی مشهد و ارجحیت اقتصادی تحصیل در ایران و این دانشگاه بتوانیم باز هم بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را پذیرا باشیم.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.