آغاز سال تحصیلی در مدارس استان مرکزی

در مراسمی زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان مرکزی نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی، تحصیل دانش آموزان در بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد آموزشی استان مرکزی در سال جدید آغاز شد.

مراسم نمادین نواختن زنگ مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در استان مرکزی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی فرهنگیان اراک برگزار شد .

آغاز سال تحصیلی در مدارس استان مرکزی

طبق تصمیم کمیته پدافند زیستی استان مرکزی به دلیل شیوع کرونا و پیشگیری از گسترش این ویروس تا قبل از مهرماه هیچ کلاس رسمی در این استان برگزار نخواهد شد و چند روز قبل از مهر ماه مجدد جلسات تصمیم‌گیری تشکیل و تصمیم‌گیری خواهد شد.

آموزش مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تمام شهر‌های دارای شهردار استان مرکزی تا پایان شهریورماه غیرحضوری است و در بخش‌ها و روستا‌ها با تصمیم کمیته‌ای که به همین منظور تشکیل می‌شود، عملیاتی خواهد شد.

آموزش و پرورش اعلام کرده حضور دانش آموزان در مدارس با توجه به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز برای آموزش و پرورش تعریف شده و با توجه به آن حضور دانش آموزان در کلاس درس حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری خواهد بود.

در وضعیت‌های زرد و نارنجی کلاس‌ها به صورت گروهی و با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار و در وضعیت قرمز به صورت مجازی و از طریق تلویزیون و شبکه شاد انجام خواهد شدو در شهرستان‌های با وضعیت سفید آموزش بصورت حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

طبق اعلام کمیته پدافند زیستی استان مرکزی وضعیت شیوع کرونا در تمام ۳۴ شهر استان مرکزی در شرایط قرمز و هشدار است.

استان مرکزی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد آموزشی دارد که در این مدارس ۲۴۰ هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.