فعالیت مخفیانه آمریکا در لبنان از طریق فرانسه

برخی نمایندگان لبنانی معتقدند آمریکا اهمیتی به حوادث کنونی لبنان نمی‌دهد بلکه بیشتر به اصول اساسی خود یعنی امنیت رژیم صهیونیستی و ثروت‌های منطقه اهمیت می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی کارشناسان مسائل خاورمیانه معتقدند آمریکا و فرانسه درباره لبنان با یکدیگر هماهنگی دارند و طرح امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای اصلاحات در لبنان و ابتکار جامعه مدنی، ماموریتی از جانب آمریکا بوده است.

این کارشناسان تاکید کردند مکرون به لبنان رفت تا با رهبران حزب الله دیدار کند به گونه‌ای که پس از چند سال قطع رابطه با محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت و نبیه بری رئیس جمهوری لبنان چندین دیدار داشت که دلیلی بر انعطاف سیاسی ناشی از شکست سیاست‌های امریکا در لبنان است.

این کارشناسان اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا را تاکیدی بر تفاهم آمریکا با فرانسه درباره ابتکار لبنان می‌دانند.


بیشتر بخوانید


از سوی دیگر برخی نمایندگان لبنانی معتقدند سفر دیوید شینکر نماینده امریکا به لبنان، رابطه مستقیمی با موضوع تشکیل دولت مصطفی ادیب ندارد بلکه تنها توجه آنان به مرز‌های آبی با رژیم صهیونیستی است که منابع نفتی و گازی دارد.

آنان افزودند: آمریکا اهمیتی به حوادث کنونی لبنان نمی‌دهد بلکه بیشتر به اصول اساسی خود یعنی امنیت رژیم صهیونیستی و ثروت‌های منطقه اهمیت می‌دهد.

آنان تاکید کردند:سیاست خشن آمریکا و فرانسه در قبال حزب الله لبنان و هم پیمانانش هیچ نتیجه‌ای نداشته بلکه به نفع حزب الله و دشمنان آنان مانند چین، ایران و روسیه و دیگر کشور‌ها تمام شده است. آمریکا به این مساله پی برده و پس از ناکامی در اعمال سیاست‌های تحریمی خود برای خارج کردن حزب الله از دولت و صحنه سیاسی لبنان و مساله خلع سلاح این جنبش پس از ۶ ماه، تسلیم طرح فرانسه شده است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.