نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در استان فارس

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در استان فارس همچنان وجود دارد و اگر اهدای خون کاهش یابد ظرف ۲ تا ۳ روز همه ذخایر خونی فارس تمام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس اظهار کرد: با توجه به نیاز خونی و فرآورده‌های خونی که در استان فارس وجود دارد روزانه بیش از ۲ هزار واحد خونی و فرآورده‌های خونی در استان فارس مورد نیاز است از این رو اگر اهدای خون کاهش یابد ذخایر استان فارس طی ۲ تا ۳ روز به پایان می‌رسد.

او در خصوص نذر خون نیز تصریح کرد: هر ساله پویش نذر خون در استان فارس و کشور برگزار می‌شود و با توجه به فعالیت‌هایی که مردم در این پویش انجام می‌دهند می‌توان گفت که استقبال چشمگیری از پویش نذر خون داشته است و این در حالی است که استقبال مردم در سه روز آخر دهه اول محرم کم نظیر و حتی می‌توان گفت بی نظیر بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان فارس اضافه کرد: پویش نذر خون تا اربعین حسینی در استان فارس ادامه خواهد داشت.

او در خصوص شایعه احتمال ویروس کرونا پس از انتقال خون بیان کرد: با توجه به تمهیداتی که در سازمان و مراکز انتقال خون در نظر گرفته شده است سعی شده تا همه شیوه نامه به منظور کاهش احتمال انتقال بیماری کرونا لحاظ شود و این در حالی است که با افزایش فاصله تخت‌های اهدای خون افرادی که به مراکز مراجعه می‌کنند بدون هیچ نگرانی نسبت به اهدای خون اقدام کنند البته در خون‌گیری نیز از وسایل یک بار مصرف مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: اهدای خون باعث خواهد شد که گلبول‌های سفید بیشتری در چرخه خونی انسان منتشر شود که می‌تواند زمینه افزایش قوای ایمنی بدن را نیز فراهم کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.