هر ۳۳ ساعت یک فوتی کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در هر ۳۳ ساعت یک نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهد.

شریفی زاده دبیر ستاد دانشگاهی مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به این که متوسط روزانه ابتلا به کرونا در استان ۱۴ نفر است، گفت: در هر ۳۳ ساعت یک نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهد.

او افزود: بررسی‌های مربوط به نحوه انتقال نشان می‌دهد ۶۰ درصد موارد جدید ابتلا به کرونا از طریق انتقال درون خانوادگی است.

شریفی زاده توصیه کرد: مردم رعایت فاصله اجتماعی را به ویژه در اجتماعات خانوادگی جدی بگیرند.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون بیرجند رتبه اول، سرایان رتبه دوم و سربیشه رتبه سوم را در استان داشته اند.

او اظهار کرد: سه شهرستان بیرجند، نهبندان و سربیشه در وضعیت قرمز یا بسیار پر خطر هستند.

شریفی زاده تصریح کرد: شهرستان‌های طبس، فردوس و قائن در وضعیت نارنجی یا پر خطر، شهرستان‌های زیرکوه، درمیان و سرایان در وضعیت زرد یا متوسط خطر و شهرستان‌های خوسف و بشرویه در وضعیت سفید یا کم خطر قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: استان از نظر شاخص‌های میزان بروز تجمعی، نسبت مرگ و میر و میزان مرگ و میر اختصاصی-علیتی نسبت به شاخص کشوری از وضعیت مطلوب تری برخوردار است و شاخص نمونه گیری استان نیز کمتر از نصف شاخص کشوری است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار