استاندار سیستان و بلوچستان:

دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های تازه تاسیس مستقر و فعال شوند

موهبتی گفت: دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان براساس قانون موظف‌اند تا پایان شهریور امسال اداره یا نمایندگی مربوطه را با انتصاب فردی به عنوان مسوول یا کارشناس در شهرستان‌های تازه تاسیس مستقر و فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سیستان و بلوچستان با تاکید بر تامین فضا برای ادارات تا زمان احداث ساختمان جدید و تشکیل چارت اداری در شهرستان‌های تازه تاسیس استان اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌های جدید ملزم به تامین فضا برای ادارات هستند و در همین زمینه در صورت لزوم مدارسی را دو شیفته و کلاس‌های یک مدرسه را برای این مهم در نظر بگیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: روسای ادارات و مدیران دستگاه‌های اجرایی هر تعداد مجوز استخدامی بگیرند به شرط به کارگیری نیروهای بومی در این استان تامین اعتبار خواهد شد.

او افزود: هر نیرویی که از سیستان و بلوچستان خارج شود باید نیروی جدید جایگزین شود و با دستگاه‌هایی که تخلف کنند برخورد خواهد شد.

موهبتی بیان کرد: در ۲ سال گذشته در زمینه جذب نیرو در آموزش و پرورش استان انقلابی رخ داده بطوریکه برای ۱۳ هزار نیرو مجوز استخدام گرفته شد با این حال برای افق پیش رو (سال ۱۴۰۴) حدود ۱۷ هزار نیرو کمبود وجود دارد.

او  با اشاره به تشکیل ساختار ادارات گفت: ادارات به تنهایی نمی‌توانند ساختار بگیرند، بخشی از این ساختار از چارت سازمانی و بخشی هم باید از پست های کشوری شکل گیرد که این مهم مستلزم حضور و پیگیری مدیران در حوزه منابع انسانی وزارت خانه‌ها و شرح وضعیت این استان است.

رییس شورای راهبری توسعه مدیریت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اکنون امکان ساخت ساختمان اداری نیست اما ساختار مدرسه ممکن است افزود: در شهرستان‌های جدید برای هر مرکز شهرستان در سال جاری یک مدرسه ساخته خواهد شد.

او  با اشاره به هدفمند ساختن ادارات و جلوگیری از اتلاف انرژی تصریح کرد: تمامی ساختمان ها و کارگاه های بزرگ در حال ساخت باید با طراحی هدفمند و دارای استاندارد با نظارت لازم ساخته شود.

موهبتی بیان کرد: ساخت هشت مجتمع‌ خدمات بین راهی مجهز به پمپ بنزین شروع شده و با شتاب ادامه دارد و در مجموع استانداردهای لازم برای ارائه خدمات بین راهی به شدت در حال افزایش است.

او با اشاره به اقدامات مثبت برخی از دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در زمینه آبرسانی روستاها، منطقه چابهار با ۲۳ درصد برخورداری کنونی، امسال به میانگین استان یعنی بالای ۶۵ درصد خواهد رسید و در پایان سال عمرانی از میانگین شاخص برخورداری آب روستایی کشور بالاتر خواهیم رفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به امتیازات و اتفاقات خوب در دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان حج و زیارت با تغییر مدیریت در کمترین زمان ممکن ظرفیت کاروان حج این استان را به بیش از سه برابر افزایش داد که در سال‌جاری در صورت برگزاری مراسم حج یک نفر از حجاج این استان به سایر استانهای کشور عزیمت نمی کرد.

او با اشاره به تحولات یک مدیر در دستگاههای اجرایی افزود: در گذشته حوزه بانک ها مصارف از منابع پایین‌تر بوده و پول از استان خارج می شد اما اکنون با تغییر مدیریت بعضی از بانک‌ها مصارف از منابع بالاتر رفته است.

موهبتی افزود: همه مدیران سیستان و بلوچستان پویایی لازم را پیدا کرده و هر کدام اگر تجلیل نشوند مورد جفا قرار گرفته اند.

او  با اشاره به روند تقدیر از ادارات و دستگاه‌های اجرایی گفت: هر اداره که کار ویژه و متفاوتی انجام داده مانند نوسازی مدارس، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها که با توجه به شرایط کرونا، سیل، انتخابات، وضعیت اعتبارات باید مورد تقدیر قرار گیرند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: براساس گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی، عملکرد ۵۶ دستگاه در دامنه ارزیابی ۲ بعد شاخص عمومی با ۶ محور و ۲۸ شاخص که توسعه دولت الکترونیک با بالاترین امتیاز در میان این شاخص و بعد اختصاصی ۱۳۷ محور و ۹۵۵ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مهرداد عرب‌اول با تشریح نتایج ارزیابی دستگاه‌های اجرایی افزود: پنج دستگاه اجرایی براساس گروه‌های پنجگانه بالاترین امتیاز شاخص عمومی و اختصاصی را کسب کردند.

او  بیان کرد: در گروه یک آموزشی و پژوهشی، دستگاه برتر اداره ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گروه دوم گروه تولیدی و خدماتی دستگاه برتر اداره کل استاندارد این استان، گروه سوم زیربنایی و توسعه زیر ساخت شرکت سهامی برق منطقه ای، گروه چهارم رفاه و سلامت دستگاه اداره بیمه و سلامت و گروه پنجم گروه عمومی و قضایی دستگاه برتر اداره کل امور اقتصادی و دارایی مشخص شدند.

او با تاکید بر۲ دستگاه که بیشترین رشد امتیاز سالانه را داشتند گفت: در گروه آموزش و پژوهش اداره کل حج و زیارت با ‪ رشد نسبت به سال ۹۶ و در گروه عمومی و قضایی اداره کل ثبت اسناد با ۳۱.۲ رشد نسبت به سال ۹۶ پیشرفت چشمگیر داشتند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان سه دستگاهی که اقدامات برجسته‌ای انجام دادند را مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان، راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای معرفی کرد.

او اظهار داشت: با پیگیری‌های اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در سال ۹۸، مبلغ ۱۴ میلیارد تومان و در سال ۹۹ از محل منابع عمومی ۷۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه بزرگراه زابل به زاهدان دریافت کرده است.

عرب اول ادامه داد: بزرگراه بم به زاهدان و میرجاوه در کریدور شرق به غرب استان با اهمیت در آمایش سیستان و بلوچستان سال ۹۸ اعتباری معادل ۲۱ میلیارد تومان و سال ۹۹ اعتبار ۸۳ میلیارد تومان گرفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار