بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در خراسان جنوبی به کلاس درس رفتند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در ۲۷ مرکز آموزشی و ۴۰ کلاس خاص آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۷۰ دانش‌آموز دیرآموز، آسیب‌دیده بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و اوتیسم در قالب طرح تلفیقی فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

او با اشاره به گروه‌ بندی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در مراکز پر جمعیت استان مطابق دستورالعمل بازگشایی مدارس، افزود: دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم شده و کلاس‌ها به صورت دو روز حضوری در مدرسه و یک روز در فضای مجازی تشکیل می‌شود.

واقعی با بیان اینکه خدمات توانبخشی به صورت انفرادی و حضوری انجام می‌شود، تصریح کرد: گرفتن مدرسه از دانش‌آموزان، تضییع ظرفیت کسب فرصت‌های مهم و تضعیف بلوغ اجتماعی و توسعه ذهنی آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه دانش‌آموزان آنچه را که در مدرسه کسب می‌کنند، در کمتر جایی قابل دسترسی است، بیان کرد: سلب فضای مدرسه از دانش‌آموز و محروم کردن او از کسب مهارت‌های اجتماعی به مراحل رشد و تکوین شخصیت او آسیب می‌رساند.

او تصریح کرد: همزمان با آیین آغاز سال تحصیلی ۱۷ هزار و ۵۰۰ کلاس اولی با حضور در جشن شکوفه‌ها آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند.


بیشتر بخوانید

۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی در خراسان جنوبی


واقعی اظهار کرد: سال تحصیلی، تجربه‌ای جدید در مسیری ناشناخته است، لذا امروز بیش از هر زمانی نیازمند مشارکت اولیا در فرایند یاددهی و یادگیری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان دقیقاً در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل می‌کند، ادامه داد: سلامت جسم و روان دانش‌آموزان، مهم‌ترین دغدغه خادمین آموزش و پرورش در بهارستان تعلیم و تربیت است.

او با بیان اینکه در مدرسه بیشترین مراقبت‌ها از سلامت دانش‌آموزان به عمل می‌آید، گفت: آموزش‌های حضوری مانند سال‌های قبل نیست بلکه ترکیبی است؛ لذا افرادی که بیمارند یا در مدارس پرتراکم هستند می‌توانند از آموزش‌های مجازی ارائه شده در تلویزیون، شبکه شاد و بسته‌های آموزشی استفاده کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
با سلام خدمت شما .بنده اعتراضی داشتم که امیدوارم شما در رساندن صدای ما به مسئولان مربوطه شریک شوید بنده دانش اموز یکی از مدرسه های شهر بیرجند هستم مشکل حضور در مدرسه نیست مشکل در مسیر رسیدن به مدرسه نیز هست .من از شهرک چهکند هستم و متاسفانه با این وضع کرونا از مینی بوس های کوچک استفاده میشود و واقعا شلوغ میشود طوری که همه چسبیده به هم هستند لطفا رسیدگی کنید