آیا مصطفی ادیب در تشکیل دولت موفق خواهد بود؟

رایزنی‌های نخست‌وزیر مکلف لبنان با احزاب سیاسی برای تشکیل دولت

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند مصطفی ادیب در حال رایزنی با احزاب سیاسی برای تشکیل دولت جدید است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، با گذشت چند روز از تعیین «مصطفی ادیب» برای تصدی نخست وزیری لبنان و تشکیل دولت جدید، رایزنی‌هایی با احزاب سیاسی برای انتخاب وزرای کابینه جدید انجام شده است.

نخست وزیر مکلف شب گذشته رایزنی‌های خود را با نماینده فراکسیون‌های اکثریت به ویژه «جریان ملی آزاد، جنبش أمل، حزب الله و المستقبل» آغاز کرده است و به دنبال ایجاد توازن در پست‌های وزارتی است. به گفته رسانه‌های لبنانی، هفته آینده اسامی وزرای پیشنهادی کابینه جدید اعلام خواهد شد.

منابعی آگاه در ائتلاف «۸ مارس» لبنان اعلام کردند: دولت به احتمال زیاد و اگر امور همانطور که می‌خواهد پیش رود، در پایان هفته آینده اسامی وزرای خود را اعلام خواهد کرد و خوش‌بینی و امیدواری به تشکیل سریع دولت به اعتبار سرعت تعیین وی به نخست وزیری لبنان باز می‌گردد. مصطفی ادیب ویژگی‌های شخصیتی دارد که شاخصه‌های وزیران را به عنوان عنصر پیروزی خود و دولتش می‌داند و وارد درگیری‌های حاشیه‌ای پیچیده نخواهد شد.

این منابع درباره جزئیات رایزنی‌های ادیب با طرف‌های سیاسی افزودند: نتایج نهایی و آشکاری در این باره وجود ندارد و تنها مسئله مشخص این است که دولت متشکل از متخصصان با اندکی تجربه سیاسی خواهد بود یعنی متخصصانی که تجربه یا سابقه سیاسی کمی دارند و ضرورتی ندارد که به احزاب و طرف‌های سیاسی موافق یا مخالف وابستگی داشته باشند.

منابع مذکور اعلام کردند: مسئله مهمی که هم اکنون ادیب در حال رایزنی و مشورت در خصوص آن است، مسئله افزایش وزرا به ۲۴ وزیر است که هر یک متصدی تنها یک پست باشند و وزارتخانه‌ها همچون دوره‌های قبل نخواهند بود.

مصطفی ادیب ۱۰ شهریور با کسب ۷۳ رأی به سمت نخست وزیری انتخاب و از سوی میشل عون، رئیس جمهور لبنان مأمور تشکیل دولت جدید در این کشور شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز اخیرا در جریان دومین سفر خود به لبنان در ۱۲ شهریور ماه، از تشکیل دولت جدید تا ۱۵ روز آینده خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار