آیت الله نوری همدانی:

طلاب در برابر مردم متواضع باشند/ما خدمتگزار مردم هستیم

یکی از مراجع تقلید گفت:طلاب باید تا جایی در اخلاق شایستگی داشته باشند که مردم از آن‌ها یاد بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور پیامی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا (س) که در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: از این که برای بنده توفیقی حاصل شد در خدمت مدیران محترم و اساتید محترمه حوزه‌های علمیه خواهران و حوزه علمیه جامعه الزهرا (س) باشم خداوند را شاکرم.

او افزود: خدا را شاکر هستیم از این جهت این که در مملکت ما در سراسر کشور تعداد ۵۰۰ مدرسه برای طلاب خواهر در حوزه قم، شهر قم، جامعه الزهرا (س) با درخشندگی خاص وجود دارد که از ثمرات انقلاب اسلامی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) تاکید کرد: ایشان می‌فرمایند هرکس چهل بار کار خود را با اخلاص انجام بدهد با عنایت خداوند حکمت بر قلب و زبانش جاری می‌شود.

هر کسی فرزند زحمت خودش است

او با تاکید بر این که دومین اصل مهم این است که افراد در این راه سستی و تنبلی نکنند، گفت: سومین شرط این است که فرد با همت بلند در این راه قدم بردارد و به مرحله‌های پایین از علم قناعت نکند بلکه اوج و قله را در نظر بگیرد و با اراده گام بردارد.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که هر کسی فرزند زحمت خودش است، افزود: هرقدر انسان کوشا‌تر باشد اجر و عظمت بیشتری به دست می‌آورد، انسان با همت بلند به مراتب بالا می‌رسد، هر کس با اراده محکم پیش برود پیشرفت می‌کند و هرکسی اراده محکم ندارد عقب می‌ماند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر این که شرط دیگر این است که فرد در ادبیات بسیار کامل باشد، افزود: کسی که در ادبیات کامل نباشد تاکید می‌کنم که ادبیات پایه است اگر پایه قوی نباشد چیزی روی آن قرار نمی گیرد، کسی که در راه علم گام بر می‌دارد می خواهد با قلم و ادبیات خودش چیز‌هایی را منتشر کند.

او با اشاره به این که در کتب رجال زنان فراوانی داریم، بیان کرد: نقشه دشمنان بود که زنان را کنار زدند، درکتب رجال صد‌ها زن مانند مرد‌ها احادیث را اخذ می کردند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه چه خواهران و چه برادران باید دارای توکل و توجه به خداوند باشند و این اصول را در نظر بگیرند، افزود: یکی از اصول مهم دیگر اخلاق است طلاب باید تا جایی در اخلاق شایستگی داشته باشند که مردم از آن‌ها یاد بگیرند ما باید خودمان را خدمتگزار مردم بدانیم و در خدمت مردم باشیم.

او با اشاره به مهربانی با مردم و در برابر مردم متواضع بودن بسیار ارزشمند است، تاکید کرد: هرچقدر علم فرد بیشتر باشد تواضعش در برابر مردم بیشتر است همان طور که پیامبر خدا رئوف و مهربان بودند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.