صنعتگران دارای نشان ملی صنایع دستی در اردبیل حمایت می‌شوند

معاون صنایع دستی استان اردبیل گفت: خرید آثار دریافت کننده نشان ملی صنایع دستی از ملزومات حمایت از صنعتگران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: خرید آثار دریافت کننده نشان ملی صنایع دستی از ملزومات حمایت از صنعتگران است که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

او اظهار کرد: ارتقای سطح کیفی و کمی نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و نیز ارتقای آن می‌تواند نقش مهمی در رونق فعالیت‌ها در این حوزه ایفا کند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره پیشنهاد آموزش گذاری برای نشان ملی با کسر تعداد ارائه آثار و ایجاد محدودیت در سهمیه استان‌ها بیان کرد: برگزاری جلسه داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی در تهران و ایجاد امکان برای داوری عادلانه آثار ارائه‌شده با توجه به ظرفیت‌های موجود در معاونت صنایع‌دستی کشور نیز از جمله مطالبات است.

محمودی تامین اعتبار مورد نیاز برای خرید آثار دریافت‌کننده نشان ملی در راستای نمایش در مجموعه‌ها، موزه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را امری مهم دانست و گفت: این امر گامی در راستای حمایت از این آثار به شمار می‌رود.

او با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه صنایع‌دستی عنوان کرد: در زمینه ثبت ملی برخی از این آثار و صنایع اقدامات لازم انجام و مستندات در این حوزه تهیه شده است تا با ثبت آن‌ها زمینه برای رونق و توسعه آن‌ها در استان فراهم آمده و احیای آن‌ها نیز میسر شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.