پرتاب بمب‌های آتش زا در یکصدمین روز اعتراضات پورتلند آمریکا

در یکصدمین روز از اعترضات پورتلند، معترضان به سوی پلیس بمب‌های آتش زا شلیک کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شنبه شب معترضان در یکصدمین روز از اعتراضات خود در پورتلند در ایالت اورگن آمریکا، به سوی پلیس بمب‌های آتش زا پرتاب کردند.

طبق اعلام پلیس آمریکا، در پی این اعتراضات که برای بی عدالتی نژادی و خشونت پلیس به انجام رسیده، شب گذشته دست کم یک نفر زخمی شد. پلیس مدعی شده رفتار معترضان در خیابان «استارک» در جنوب شرقی شهر پورتلند پر سر و صدا و خشونت آمیز بوده است.

پلیس پورتلند در حساب توییتری خود اعلام کرد: بمب‌های آتش زا به سوی افسران پلیس پرتاب و سبب شد دست کم یک نفر زخمی شود. پلیس همچنین اعلام کرد شماری از افراد را دستگیر کرده؛ اما تعداد آن‌ها را اعلام نکرد.

پلیس پورتلند در ایمیلی در خصوص حجم اعتراضات و اینکه آیا فردی در این تجمعات دستگیر شده است یا خیر، به خبرگزاری رویترز گفت: صد‌ها نفر (در آغاز تضاهرات شنبه شب) حضور داشتند و شماری بازداشت شدند.

اعتراضات شبانه در پورتلند در سه ماه گذشته به درگیری‌های خشونت آمیز میان معترضان و نیرو‌های پلیس از یکسو و نیز درگیری گروه‌های راستگرا و چپگرا در آمریکا بدل شده است.

روز گذشته نیز دیلی میل گزارش داد جمعه شب و در نود و نهمین شب اعتراضات در پورتلند پس از آنکه پلیس اعلام کرد هرگونه تجمعی خلاف قانون است، معترضان با پلیس درگیر شده و شماری از آن‌ها بازداشت شدند.

طبق اعلام دیلی میل، چند صد تن از معترضان جمعه شب به وقت محلی در پارک «کنتون» جمع شدند و پس از آن مسیر خود را به سمت انجمن پلیس پورتلند در خیابان لومبارد ادامه دادند؛ جایی که نیرو‌های پلیس با ابزار مبارزه با ناآرامی به انتظار معترضان ایستاده بودند.

پلیس با دویدن در خیابان‌های پورتلند، اقدام به ضرب و شتم معترضان و بازداشت آن‌هایی کرد که علی رغم دستور پلیس، صحنه اعتراضات را ترک نکرده بودند.

از سوی دیگر، در شهر لوئیزویل در ایالت کنتاکی آمریکا نیز روز شنبه طرفداران مسلح پلیس از یکسو و تظاهرکنندگان ضد نژادپرستی از سوی دیگر با یکدیگر درگیر شدند.

گفتنی است آتش اعتراضات در شهر‌های مختلف آمریکا پس از مرگ جرج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی در شهر‌های مختلف آمریکا شعله ور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار