مدیر مرکز جهاد کشاورزی کدکن مطرح کرد؛

کدکن قطب تولید محصولات کشاورزی در خراسان رضوی

مدیر مرکز جهاد کشاورزی کدکن گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و خاک حاصلخیز کدکن، این منطقه قطب تولیدات کشاورزی در خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی عباسیان مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت‌حیدریه گفت: برداشت گوجه فرنگی در این منطقه از ابتدای شهریور ماه آغاز و بر اساس شرایط آب و هوایی تا اواخر مهر یا نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود در برخی از مزارع در هر هکتار ۱۰۰ تن گوجه فرنگی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن ادامه داد: سطح زیر کشت گندم آبی در این منطقه حدود ۸۵۰ هکتار است که امسال حدود هزار و ۶۰۰تن گندم توسط کشاورزان این بخش به سیلو‌های مستقر در شهر‌های رباط سنگ، کدکن و تربت حیدریه تحویل داده شده است

عباسیان بیان کرد:شهر کدکن یکی از قطب‌های تولید میوه‌ی آلو در استان خراسان رضوی بشمار می‌رود که با توجه به شرایط اقلیمی سرد این منطقه و سازگاری درخت آلو با چنین شرایط آب و هوائی، آلوی کدکن از کیفیت بسیار بالائی بر خوردار است.

او تصریح کرد:آلوی تولیدی در منطقه کدکن با دو نوع آفتابی و دودی به بازار عرضه می‌شود که نوع آفتابی آن با کیفیت‌تر است.

مدیر جهاد کشاورزی کدکن تاکید کرد؛ پیش بینی می شود امسال از سطح ۲۵۰ هکتار باغات آلو این شهر حدود ۵۰۰ تن آلو به صورت خشک و تازه وارد بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن اظهار کرد:توسعه کشت دانه‌های روغنی و کاهش وابستگی به روغن در سال زراعی جاری، بخشی از زمین‌های زراعی این بخش به کشت محصول کلزا اختصاص داده شد.

او در خصوص زمان کشت این محصول افزود: کاشت کلزا در مناطق سردسیری همانند منطقه کدکن از شهریور ماه آغاز می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن ادامه داد: تا کنون حدود ۵۰ هکتار قرار داد کشت با کشاورزان منعقد گردیده است که کشت آن در این بخش آغاز شده است.


بیشتربخوانید


عباسیان بیان کرد: تاریخ کاشت، رقم بذر، تراکم کشت و نوع دستگاه کارنده از مهمترین فاکتور‌های تعیین کننده عملکرد دانه در کلزا محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: تخصیص کود‌های پایه، خرید تضمینی و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، اولویت دریافت هر نوع یارانه و اعطای تسهیلات به عنوان مشوق‌های کشت کلزا است.

انتهای پیا//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.