تئاتر با داشتن رویکرد اجتماعی می‎تواند موثر باشد

داریوش مودبیان هنرمند تئاتر، سینماو تلویزیون تئاتر معتقد است تئاتر زمانی که رویکرد اجتماعی داشته باشد، می‌تواند موثر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  داریوش مودبیان که به بوشهر سفر کرده است در دیدار و گفت‌وگو با هنرمندان تئاتر این استان که با حضور مدیرکل و معاونان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار و به صورت زنده در فضای مجازی منتشر شد، گفت: تئاتر یک فرهنگ جمعی، یک فن ارتباطی گروهی و عرصه تئاتر، عرصه گفت‌وگوهاست. تئاتر یک جشن اجتماعی است و زمانی که رویکرد اجتماعی داشته باشد، می‌تواند مؤثر باشد.

او افزود: تئاتر، مانند آینه‌ای در جامعه است که هنرمند در ابتدا باید خود را در آن ببیند و اصلاح کند تا توان آن را داشته باشد که خانواده، دوستان و در نهایت جامعه را اصلاح کند.

این هنرمند، با اشاره به سه رکن اصلی تئاتر عنوان کرد: هنرمند موفق در این عرصه باید روشن اندیش باشد و برای اینکه روشن اندیش باشد باید در ابتدا سه رکن امیدواری به آینده، حقیقت جویی و اصلاح گرایی را در خود پرورش دهد.


بیشتر بخوانید


مودبیان، دوران شکوفایی تئاتر ایران را دهه ٤٠ معرفی کرد و افزود: در آن دوران از نظر درام نویسی، کارگردانی و کار گروهی پیشرفت چشمگیری داشتیم که اکنون از آن دوران و آرمان‌ها فاصله گرفته ایم.

این  پیشکسوت عرصه هنر، تلویزیون را یکی از ابزار‌هایی دانست که در این دهه سکوی پرتاب حوزه تئاتر بود و با حضور بزرگانی مانند علی نصیریان این حوزه احیا شد و مردم از طریق تلویزیون دوباره با تئاتر آشنا شدند.

او به شاخص‌های مهم انتخاب مخاطب نیز اشاره کرد و گفت: شناخت مخاطب، شناسنامه مخاطب و موقعیت جغرافیایی او، آشنایی با نیاز مخاطب، شناخت هدف خود از تولید آثار، نظر به منابع ارتباطی دیگر و در نهایت انتظار از مخاطب خود، از شاخص‌های مهم انتخاب مخاطب در تئاتر است.

مدیرکل فرهـنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز، هدف از برگزاری این دیدار را پیوند بین نسل جوان با پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر برای انتقال تجربیات نسل گذشته به نسل جدید عنوان کرد و افزود: امیدواریم اینگونه دیدار‌ها با پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادب کشور و بزرگان تئاتر و سینما تداوم داشته باشد.

فاطمه کرمپور با اشاره به اینکه عمر هنری داریوش مودبیان به ٧١ سالگی نزدیک می‎شود، عنوان کرد: جز آثار این هنرمند در حوزه ترجمه، بوی پیراهن یوسف، رؤیای نیمه‌شب تابستان، تله‌فیلم خواب یک ستاره، دختری با کفش‌های کتانی و قرارداد با مرگ از جمله آثار ارزشمند این استاد است که بازتاب بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر جامعه داشته است.

در این دیدار تابلوی چهره داریوش مودبیان اثر هنرمند هم استانی میلاد مهدویان، به او اهدا شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.