کاهش ۳۰ درصدی استفاده از ماسک در مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان مهابادی نسبت به مدت مشابه ماه قبل کاهش ۳۰ درصدی داشته و این وضعیت نگران کننده است.

دکتر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اعلام کاهش ۳۰ درصدی استفاده از ماسک توسط شهروندان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیان کرد: شهرستان مهاباد هم اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد و این وضعیت به معنای کنترل بیماری کووید ۱۹ و تمام شدن آن نیست.

بهزاد افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون می‌تواند سبب کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا ویروس شود.

او با اشاره به اینکه با افرادی که در اماکن عمومی و محیط ادارات نکات بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی نگیرند برخورد قانونی می‌شود، اضافه کرد: با روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به کرونا، حجم کار کادر درمان در تمامی گروه‌ها افزایش‌یافته و درگیری و مواجهه آنان با این بیماری نیز بیشتر می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین همه باید آگاه باشند که این بیماری مهار نمی‌شود مگر با همت همگانی و همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی که مهم‌ترین آن بهداشت دست، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به خصوص در مکان‌های عمومی و محیط‌های بسته است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.