ارائه خدمات رایگان در مرکز غربالگری ۱۶ ساعته در مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بیماران کرونایی در مرکز غربالگری ۱۶ ساعته از ارائه خدمات رایگان برخوردار می‌شوند.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مراکز ۱۶ ساعته نظیر سراسر کشور در مهاباد نیز فعال بوده که در آن‌ها فرد مراجعه‌کننده توسط پزشک معاینه و در صورت تشخیص و تجویز پزشک، آزمایش مولکولی PCR از افراد علامت‌دار به صورت رایگان انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مرحله سوم غربالگری بیش از ۲۴۱ هزار مهابادی در این طرح ارزیابی خواهند شد، افزود: شهروندان در صورت تماس از طریق شماره ۴۰۳۰ اطلاعات و موارد پرسش شده را به صورت دقیق در اختیار کادر درمانی شبکه بهداشت و درمان قرار دهند.


بیشتر بخوانید


مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره اینکه یکی از دلایل افزایش، شناسایی بیشتر افراد مبتلا به بیماری کرونا در مهاباد راه‌اندازی مرکز نمونه‌گیری سرپایی در این شهرستان است، اضافه کرد: اجرای برنامه‌های غربالگری در حوزه بهداشت مهم‌ترین راهکار در شناسایی زود هنگام بیماران و جلوگیری از انتقال به مراکز درمانی است.

بهزاد اذعان کرد: در صورت بستری شدن بیمار در مراکز درمانی باید با انجام مراقبت‌های تیمی از انتقال وی به بخش‌های مراقبت‌های ویژه و در نهایت نیاز بیمار به دستگاه ونتیلاتور تا حد ممکن کاهش یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد، با اشاره به اینکه جواب آزمایش‌ها ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌شود، ادامه داد: در کنار راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی، راهبرد بیماریابی و شناسایی زودهنگام موارد مثبت بیماری و جداسازی آنان از افراد دیگر نیز مهم است، زیرا این افراد هر روزی که از آلودگی آنان می‌گذرد می‌توانند بیماری را به چندین نفر دیگر منتقل کنند.

بهزاد با اعلام اینکه نمونه‌گیری مطابق پروتکل‌های بهداشتی در این مرکز رعایت شده و برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، یادآور شد: به منظور انجام فعالیت کیفی واحد نمونه گیری مرکز بهداشت، افراد دارای علائم کرونا، اطرافیان فرد متوفی که دارای بیماری کووید_ ۱۹ و یا مشکوک به کرونا باشند، بیمارانی که توسط مراکز خدمات جامع سلامت، مطب‌ها و کلینیک‌ها به مرکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می‌شوند، سالمندانی که در مراکز نگهداری شبانه روزی و یا خانه سالمندان که دارای علائم بیماری باشند، بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن و کسانی که با فرد مبتلا در تماس بوده‌اند و کادر بهداشتی و درمانی می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در ماه گذشته در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار داشت

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.