با حضور وزیر نفت؛

پروژه گازرسانی به شهر مرزی نودشه به بهره‌برداری رسید

پروژه گازرسانی به شهر مرزی نودشه از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه با حضور وزیر نفت به صورت ویدئو کنفرانس و استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

پروژه گازرسانی به شهر مرزی نودشه به بهره‌برداری رسیدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : برای گازرسانی به شهر نودشه ۱۳ هزار و ۴۰۰ متر لوله‌گذاری در بخش شهری و ۳۳ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری برای خط تغذیه انجام و یک ایستگاه تقلیل فشار (TBS) اجرا شده است.

او گفت : برای اجرای این طرح ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و یک هزار و ۲۲۹ خانوار شهری نودشه و سه هزار و ۶۲ خانواده روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

شهبازی افزود: شهر مرزی نودشه از توابع شهرستان پاوه در ۱۵۰ کیلومتری شهر کرمانشاه است و حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد.

او گفت: در این مراسم همچنین طرح گازرسانی به ۸۱ روستا و ۲۲ واحد صنعتی را افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۸ روستا و واحد صنعتی دیگر نیز آغاز می‌شود.

شهبازی به تشریح وضعیت موجود گازرسانی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اکنون ۹۹ درصد خانوار‌های شهری در قالب ۲۸ شهر و ۷۵ درصد خانوار‌های روستایی در قالب هزار و ۴۷۵ روستا در استان کرمانشاه گاز طبیعی دارند.

او با اعلام اینکه روزانه حدود ۱۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان کرمانشاه مصرف می‌شود، افزود: این رقم پارسال چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بود.

شهبازی با بیان اینکه در استان کرمانشاه در مجموع ۲ هزار و ۵۴۰ روستای دارای سکنه وجود دارد، افزود: اکنون هزار و ۴۷۵ روستای استان گاز دارد و گازرسانی به ۵۲۰ روستا نیز در دست اجرا است که به طور میانگین از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او ادامه داد: با اتمام پروژه‌های در دست اجرا، ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر‌ها و روستا‌های استان که اکنون ۹۲ درصد است به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد.

شهبازی افزود: پارسال به ۱۹۳ روستا و ۲۱۳ واحد صنعتی در استان گازرسانی شد و ۲۵۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های مایع شد.

او گفت: همچنین سال گذشته برای اجرای طرح‌های گازرسانی در استان کرمانشاه در مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.

او تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان کرمانشاه را ۶۰۰ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و سایر ذکر کرد و گفت: سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه تاسیسات و شبکه‌های گاز در استان می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.