وضعیت اردوگاه شهید ناصری ساوه با حساسیت خاصی دنبال می‌شود

استاندار مرکزی گفت: شرایط اردوگاه افاغنه ساوه بدلیل ابتلای برخی از افراد به بیماری کووید ۱۹ بطور روزانه و مستمر رصد می‌شود.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جریان بازدید از اردوگاه افاغنه واقع در مهمانشهر شهید ناصری ساوه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: وضعیت اردوگاه با حساسیت خاصی دنبال می‌شود و شرایط اردوگاه بدلیل ابتلای برخی از افراد به بیماری کووید ۱۹ بطور روزانه و مستمر رصد می‌شود.

آقازاده با اشاره به هزینه‌های بالای نگهداری اتباع خارجه در این اردوگاه افزود: به جهت کنترل شیوع بیماری کروناویروس، درآمدزایی و اشتغال برای افاغنه بدنبال اعمال محدودیت‌های ورود و خروج به اردوگاه، دشوار شده است.

او با اشاره به اینکه بنا بر اعلام دانشکده علوم پزشکی ساوه ماهانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان هزینه برای پیشگیری و درمان مبتلایان به کرونا در این اردوگاه مورد نیاز است، اضافه کرد: حمایت مالی کمیساریای عالی سازمان ملل برای مبتلایانی که در محل سکونت خود قرنطینه بوده و یا در نقاهتگاه بستری هستند ضرورت دارد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت خاکریز اول مقابله با بیماری کروناست، تصریح کرد: کمک‌های وزارت بهداشت و جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیاز‌های بهداشتی و اقلام درمانی مبتلایان به کرونا در این اردوگاه سقفی دارد و این مجموعه باید از طریق نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل مورد حمایت مالی قرار گیرد.

او تاکید کرد: هزینه‌های مختلف بهداشتی و درمانی باید از سوی اداره کل اتباع استانداری آنالیز و جمع بندی شود تا از طریق نماینده کمیساریای عالی سازمان پیگیری و مشکلات موجود نیز با حساسیت بیشتر دنبال شود.

آقازاده اظهارکرد: این اردوگاه با بیش از پنج هزار نفر سکنه بنا بر اعلام نظر کمیساریای سازمان ملل بهترین اردوگاه کشور و خاورمیانه است و در مبارزه با کرونا در این اردوگاه همه دستگاه‌های اجرایی بسیج شدند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.