ضرورت رعایت موارد قرنطینه‌ای و بهداشتی در مرغداری‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: رعایت مسائل قرنطینه‌ای، افزایش سطح ایمنی بدن طیور و حفظ بهداشت مرغداری‌ها سه رکن اساسی در پیشگیری از بیماری‌های طیور است.

مهدی بماندشتی، رئیس شبکه دامپزشکی فهرج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اعلام اینکه رعایت مسائل قرنطینه‌ای، افزایش سطح ایمنی بدن طیور و حفظ بهداشت و امنیت زیستی مرغداری‌ها سه رکن اساسی در پیشگیری از بیماری‌های طیور است.

گفت: رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه‌ای در واحد‌های مرغداری، اقداماتی همچون تعبیه دوش و تعویض لباس در ورودی مرغداری، حصار کشی واحد ها، شستشو و ضدعفونی خودرو‌ها به هنگام ورود به مرغداری و جداسازی انبار‌ها را به عنوان اقدام اساسی در پیشگیری از ورود آلودگی به سالن‌های مرغداری برشمرد.

او افزود: سالن‌های پرورش، محیط اطراف آن‌ها و همه تجهیزات قبل از ورود جوجه‌ها باید کاملا تمیز و عاری از آلودگی باشد و هرگونه موارد مستعمل آلوده دوره پرورش قبلی و فاقد کارایی معدوم و سوزانده شوند.

مرغداری‌های گوشتی باید کود پایان دوره را در گودالی جمع آوری و روی آن را با لایه ضخیمی خاک بپوشانند یا پلاستیک بکشند تا با افزایش دما و اسیدیته داخل آن در اثر تخمیر، عوامل عفونی غیرفعال شوند و پس از چند روز دپوی کود به این روش اجازه حمل خواهند داشت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار