استفاده از مکمل خوراک دام و طیور چه ضرورتی دارد؟+ فیلم

تامین غذا بعنوان مهمترین عامل حیات پس از آب و هوا، یکی از نگرانی‌های بشر از ابتدای خلقت تا به‌حال بوده است و با گسترش تمدن بشری و رشد علم، تغذیه هم جایگاه ویژه خود را یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه دانشمندان و محققان علم تغذیه در مراکز علمی و آزمایشگاه‌های مجهز جهت بالا بردن کیفیت غذای مصرفی، افزودن خواص مفید بیولوژیکی آن و کم کردن هزینه‌های تولید، تحقیقات زیادی انجام می‌دهند.

گوشت، شیر، تخم مرغ و فرآورده‌های دامی مشتق شده از آنها، محصولات مهمی هستند که در تغذیه انسان نقش بسزایی دارند و بشر از ابتدای خلقت تا به حال همواره به آن‌ها نیازمند بوده است.

به منظور بهبود در میزان و کیفیت تولید این فرآورده ها، دانشمندان با کمک گرفتن از علم ژنتیک، اقدام به طراحی سیستم‌های به نژادی نموده اند. یکی از ملزومات نتیجه گیری در سیستم‌های به نژادی، فراهم نمودن تغذیه مناسب در دام و طیور و آبزیان است.

بدین منظور ردپای مکمل‌های خوراک برای دام، طیور و آبزیان… در کنار نهاده‌های اصلی، در این صنعت نمودار گردیده است.

مکمل‌های خوراک دام و طیور ترکیباتی هستند که به منظور رفع کمبود‌های غذایی و هضم و جذب بهتر ترکیبات جیره پایه، در جیره حیوانات استفاده می‌شوند. برای درک بهتر مفهوم مکمل خوراک دام و طیور می‌توان آن‌ها را با افزودنی‌ها مقایسه کرد.

مکمل‌ها برای تامین کمبود‌های غذایی حیوان مصرف می‌شود و در شرایط عادی هم فقدان آن‌ها در جیره سبب اختلال در عملکرد می‌شود، ولی افزودنی‌ها برای تحریک رشد بیشتر و در شرایط خاص (بیماری، وجود ترکیبات ضدتغذیه‌ای در خوراک، وجود سموم قارچی و …) کاربرد دارد و فقدان آن‌ها در شرایط عادی تاثیری در عملکرد ندارد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار